مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان این‌که عید قربان امسال به علت شیوع کرونا مراکز عرضه دام دایر نخواهند بود، توصیه کرد: مردم استان اگر قصد قربانی دارند، فرآیند ذبح را در کشتارگاه‌ها و با رعایت اصول بهداشتی انجام دهند.

به گزارش جارچی اخبار، امیرحسین بهداد، در خصوص شرایط برگزاری عید قربان، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری از انتشار این ویروس در عید سعید قربان امسال تمامی کشتارگاه‌های دام را فعال کرده و توصیه می‌کنیم، ذبح دام در این مراکز صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه امسال، مثل سالیان قبل میادین عرضه دام وجود ندارد، افزود: اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی برای جلوگیری از مخاطرات بهداشتی مربوط به بیماری کرونا و همچنین سایر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، با همکاری ۴۶ گروه ثابت و ۶۷ گروه سیار با حضور ۱۳۰ دکتر دامپزشک، ۴۲ بازرس بهداشتی گوشت و ۸۲ نفر ناظر ذبح شرعی از ساعت هفت صبح تا ۱۳بعد از ظهر، بر کشتار دام‌های قربانی نظارت‌ خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که پرهیز از ازدحام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله موارد مورد تاکید در عید قربان سال‌جاری است، خاطرنشان کرد: با ذبح قربانی در کشتارگاه این امکان فراهم می‌شود که پروتکل‌های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع کرونا اعمال شده و همچنین از نظر بیماری‌های دامی نیز پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی ادامه داد: هم استانی‌ها برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر و در صورت مشاهده ذبح دام توسط افراد و خانواده ها می‌توانند با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس گرفته تا در موارد خاص، گشت های سیار ارائه خدمات کنند.

وی در پایان گفت: توصیه دامپزشکی استان، ذبح دام‌های قربانی و نذری عیدسعید قربان به طور حتم در کشتارگاه‌های دام و زیر نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی است.