رئیس دادگستری شهرستان بافق گفت: با توجه به اهمیت جایگاه کارگران در عرصه تولید و اقتصاد، این قشر از جامعه می‌توانند نقش بسزایی در تحقق اهداف جهش تولید داشته باشند.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد،  اسماعیل دهقان شوازی در بازدید از کارخانه کاشی و سرامیک شهرستان بافق به همراه تنی از کارکنان قضایی این شهرستان بیان داشت: هدف از این بازدیدها بررسی و آشنایی با مشکلات فراروی کارخانه ها، کارگران شاغل و همچنین ارائه راهکارهای مناسب و حمایت از حقوق کارگران و کارخانه در راستای تحقق شعار جهش تولید است.

این مقام قضایی اظهار داشت: لازم است در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اهتمام لازم در ساماندهی به مشکلات جامعه کارگری در دستور کار قرار گیرد و بسترهای ترویج فرهنگ کار و همت جهادی در حمایت از تولید داخل، توسط مردم، با اعتنا به تلاش و ظرفیت‌های کارگران، جهش تولید و امنیت شغلی هرچه بیشتر این قشر زحمت‌کش فراهم شود.

وی نبود برخی زیر ساخت ها، امکانات و تأسیسات در شهرک های صنعتی و خام فروشی مواد اولیه و صادرات را باعث فرار سرمایه ها و سرمایه گزارها از شهرستان معدن خیز بافق دانست و تصریح کرد: برای توسعه صادرات مواد فراوری شده باید به فکر ارایه مشوق ها بود، در اینصورت معدن داران با توان بیشتری به فعالیت می‌پردازند و با فرآوری مواد معدنی قطعا ارزش افزوده بالاتر می رود وعلاوه بر رونق تولید افراد زیادی هم مشغول به کار می شوند.

در پایان دادستان شهرستان ابراز کرد: با تعامل و همکاری با دیگر ادارات و نهادها در جهت رفع موانع تولید اقدامات لازم را انجام و تصمیماتی در راستای رفع موانع تولید اتخاذ شود