فرماندار یزد با اشاره به شیوع دوباره کرونا و قرمز شدن وضعیت این استان گفت: سه گروه از اصناف در سطح شهرستان یزد به همین دلیل تعطیل شدند.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد محمد رستگاری اظهار داشت: ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا به دلیل افزایش آمار بیماران مبتلا تشکیل جلسه داد که بر اساس مصوبه این ستاد، سه گروه از اصناف به مدت سه روز تعطیل خواهند بود.

وی عنوان کرد: بر این اساس فعالیت واحدهای صنفی گروه‌های دو، سه و چهار در روزهای پایانی هفته جاری تعطیل خواهد بود.

رستگاری بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، این سه گروه در روزهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ مردادماه تعطیل هستند و تنها گروه یک اصناف مجاز به فعالیت و ارائه خدمات به مردم هستند.

فرماندار یزد یادآور شد: مشاغل صنفی گروه یک شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم، نانوایی‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی، داروخانه‌ها و حتی مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی است که باید فعال باشند.

رستگاری عنوان کرد: همچنین سوپرمارکت‌ها، میوه فروشی و سبزی‌فروش‌ها، میادین میوه و تره‌بار، مراکز فروش محصولات پروتئینی نظیر قصابی‌ها و مرغ و ماهی‌فروشی‌ها، جایگاه سوخت، لبنیاتی‌ها، تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی، مراکز تأمین آمبولانس دولتی و خصوصی، مراکز تهیه غذاهای آماده بیرون بر در همه نوع فعالیت اعم از رستوران و فست فود و طباخی، پخش دارو و مواد غذایی، محل نگهداری سالمندان، معلولین و آسایشگاه‌ها نیز در زمره مشاغل گروه یک هستند.