رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید براینکه اگر با تخلفی در مدیریت شهری مواجه شویم، در هرجایی و از سوی هر کسی اتفاق افتاده باشد چشم پوشی نمی کنیم، از شهروندان اصفهانی خواست اگر اختلاس، رشوه، تعرضی به حقوق خود و یا هر تخلف دیگری در مدیریت شهری مشاهده کردند اطلاع دهند تا بدون چشم پوشی رسیدگی شود.
به گزارش جارچی اخبار؛ ۱۲ در نشست خبری که به صورت مجازی با اصحاب رسانه برگزار شد، با ارائه گزارشی از سال سوم فعالیت شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره پنجم، اظهار کرد: در سال سوم فعالیت شورا ۴۴ جلسه علنی و ۴۷ جلسه تلفیق داشتیم، همچنین کمیسیون های مختلف شورا نیز جلسات متعددی داشته اند. مجموع مصوبات سال سوم شورا ۲۵۱ مصوبه بوده که بعد از تصویب در صحن علنی برای کمیته انطباق در فرمانداری فرستاده شده است.
وی با اشاره به اینکه از ۲۵۱ مصوبه ارسال شده به فرمانداری، ۱۹ مورد برداشت مغایرات با قوانین داشته، تصریح کرد: ۱۳ مصوبه بعد از بررسی بیشتر مورد پذیرش قرار گرفت، ۲ مصوبه با هماهنگی شورا رد شد و یک مورد هم به شورای حل اختلاف رسید، بنابراین در مجموع از ۲۵۱ مصوبه فقط دو مورد رد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام، تدوین برنامه ۵ ساله ششم شهرداری اصفهان، آماده سازی برنامه جامع شهر اصفهان، استفاده از نظرات نخبگان و شهروندان و تدوین و تصویب بودجه ۱۴۰۰ در دستور کار امسال شورای شهر است.
نصر اصفهانی با اشاره به اینکه در این دوره از فعالیت شورای شهر اصفهان تا امروز حدود ۵ هزار ملاقات مردمی داشته ایم، گفت: موارد مطرح شده از سوی شهروندان در ملاقات های مردمی یا به طور جدی حل شده و یا به لحاظ قانونی امکان پاسخگویی وجود نداشته، ولی شهروندان شاهد بوده اند که با جدیت پیگیری شده است.

وی در خصوص تحقق بودجه سال ۹۹ شهرداری اصفهان گفت: در این زمینه تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت اما باید توجه داشت که وضعیت ساخت و ساز با مشکل مواجه است و در بخش‌های دیگر نیز شاهد کاهش درآمد شهرداری هستیم.

ورود به حریم های تاریخی اصفهان از خط قرمز مدیریت شهری است
وی با بیان اینکه تلاش می کنیم تابع قوانین و مقرارات باشیم، توضیح داد: تمام ساخت و سازها در حریم آثار تاریخی و میراثی باید مراحل قانونی خود را طی کند، به طوری که حساسیت زیادی نسبت به این اماکن داریم و ورود به حریم های تاریخی اصفهان از خطوط قرمز مدیریت شهری است.
نصر با یادآوری اینکه اگر اتفاقی در شهر اصفهان در ارتباط با مباحث میراثی و تاریخی بیفتد، نه تنها مردم اصفهان، بلکه مردم کشور نسبت به آن حساسیت دارند و با اعتراض آنها مواجه می شویم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت حریم میراث تاریخی و برای آنکه این حریم نقض نشود، مسیر قانونی برای رسیدگی به ساخت هتل در مجاورت چهارباغ طی شده، خاطرنشان کرد: ارتفاع مورد اعتراض طرفداران میراث تاریخی به کمیسیون ماده پنج فرستاده شد و مقامات قضائی نیز در این خصوص ورود کردند.
وی با اعلام اینکه پروژه احداث هتل در حریم چهارباغ متوقف شده است، خاطرنشان کرد: هم سازنده هتل، هم مدیریت شهری و هم میراث فرهنگی اتفاق نظر دارند که کار خلافی صورت نگیرد.
نصر هدف از ساخت هتل در شهر اصفهان را کمک به توسعه گردشگری دانست و افزود: نمی توانیم برای این کار فضاهای تاریخی شهر را مخدوش کنیم، بنابراین امیدواریم این طرح نیز به گونه ای سرانجام برسد که هم رضایت معترضان را داشته باشد و هم متولیان امر رسالت قانونی خود را انجام دهند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه یکی از اقدامات جسورانه مدیریت شهری که در این دوره رقم خورد را اجرای رینگ چهارم حفاظتی برشمرد و افزود: این رینگ با تقاطع غیرهمسطح مزین به نام سردار سلیمانی شروع شد که یکی از ورودی های رینگ چهارم در منطقه ۱۵ است و نزدیک به ۳۰ کیلومتر از این مسیر آزادسازی شده و یا در حال آزادسازی است.
وی با اعلام اینکه طبق برآوردهای اولیه حدود ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه این تقاطع غیرهمسطح است، اظهار امیدواری کرد که این تقاطع ورودی به رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان باشد، چون رینگ سوم ترافیکی شهر گنجایش بیشتر از این ندارد و در برخی مسیرها ترافیک سنگینی داریم.
نصر همچنین با اشاره به وجود ۵ هزار هکتار فضای سبز در شهر اصفهان گفت: از این میزان شهرداری اصفهان متولی ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار است که با چنگ و دندان از این فضای سبز حفاظت کرده و با تخریب آن سخت گیرانه برخورد می کنند.
وی ادامه داد: در کمیته حفاظت و حراست از فضای سبز و اشجار نمایندگان شورای شهر هم حضور دارند و حتی برای اجرای پروژه های عمرانی سخت گیرانه برخورد می شود و در مواردی طرح ها تغییر داده شده تا درختی مورد تعرض قرار نگیرد و یا حداقل درختان جابه جا شوند.
وی مرکز همایش های بین المللی اصفهان، تقاطع غیرهم سطح سردار سلیمانی، مجموعه بزرگ نمایشگاهی اصفهان و محور فرهنگی چهارباغ عباسی از طرح های عمرانی شاخص شهرداری اصفهان برشمرد و افزود: در برنامه هر یکشنبه یک افتتاح، پروژه های متعددی در مناطق و سازمان های شهرداری در دستور کار داریم.
نصر با اشاره به تلاش های مدیریت شهری اصفهان برای ایمن سازی فضای شهری و کاهش آسیب این فضاها، گفت: فضاهای شهری باید به گونه ای باشد که آسیبی به شهروندان وارد نکند، از جمله فضاهای بازی، تفریحی، پارک ها، حمل و نقل عمومی و درختان شهر باید بررسی و موارد خطرآفرین برطرف شود.
وی از مسئولان اداره کل میراث فرهنگی اصفهان خواست جان انسان ها مهمتر از نگرانی برای میراث باشد و گفت: اگرچه باید از اقداماتی که حداقل آسیب به میراث تاریخی شهر می زند دوری کنیم، اما در مواردی که زمینه آسیب به جان شهروندان وجود دارد باید ورود کرده و نسبت به ایمن سازی آن اقدام کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در برخی موارد دست ما برای ایمن سازی فضاهای شهری کوتاه است، گفت: این موضوع یکی از دغدغه های مهم ماست، از جمله در مورد بازار اصفهان که سیم های برق به شکل نگران کننده ای رها شده و هر لحظه ممکن است اتفاقاتی بیفتد.
وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر ۲۱ ساله شده و باید شرایطی فراهم شود که مسئولان به شوراها تکیه کنند و بدانند که حضور ۱۱۰ هزار نیرو در شوراها از فرصت‌های نظام است و می‌تواند به عنوان مجلس محلی ایفای نقش کند.
چهار برنامه شورای شهر در سال چهارم
وی با بیان اینکه در سال جاری با صلابت‌تر از گذشته کار را ادامه دهیم، افزود: اتمام پروژه‌های نیمه تمام، تدوین برنامه پنج ساله ششم شهر اصفهان، آماده‌سازی طرح جامع شهر اصفهان و تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ از برنامه‌های در دستور کار شورای شهر است که تا پایان امسال محقق خواهد شد.
نصراصفهانی در خصوص مصوبه شورای شهر اصفهان که در سال جاری از سوی فرمانداری رد شده اظهار کرد: در این زمینه مصوبه‌ای در قالب لایحه عوارض نقل و انتقالات در مجموعه امیرکبیر بوده که با مخالفت مواجه شد و در کمیسیون انطباق رد شده اما در شورای حل اختلاف در دست بررسی است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار جارچی اخبار مبنی بر طرح های جدید شورای شهربرای رونق گردشگری داخلی و خارجی گفت: یکی از برنامه‌های انتخاباتی دوره پنجم شورای شهر توسعه گردشگری بود، که این موضوع در شورای شهر با جدیت دنبال شد، طرح ۲۰۲۰ را تصویب و در دستور اجرا داریم و در بودجه سال ۹۹ مبلغی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های گردشگری اختصاص یافت و امیدواریم بتوانیم طبق برنامه‌ریزی‌ها برنامه‌های خود را اجرا کنیم.

بهره‌برداری از هتل جهان قانونی است
وی افزود: باید مراقبت از آثار میراثی را مورد توجه قرار دهیم، در خصوص هتل جهان نیز این امر را مورد توجه قرار داده‌ایم، اجرای این پروژه قانونی است و ما دغدغه همه دوستداران میراث را نیز مورد توجه قرار خواهیم داد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص موضع شورای شهر اصفهان در خصوص خانه هنرمندان گفت: واگذاری خانه هنرمندان مورد اعتراض هنرمندان بود، حدود یک هزار و ۵۰۰ هنرمند در این زمینه طوماری امضا کردند و از این رو ما خود را مکلف می‌دانیم در خصوص بازگرداندن این خانه به صاحبانش ورود کنیم.
وی تکریم ارباب رجوع را یکی از خطوط قرمز شورای شهر در دوره پنجم اعلام کرد و ادامه داد: این امر همواره مورد تاکید شورای شهر بوده و راه‌اندازی میز خدمت در شهرداری‌های مناطق و حرکت به سمت هوشمندسازی فعالیت‌های شهرداری اصفهان در این زمینه مورد توجه است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص آخرین وضعیت و تصمیمات اتخاذ شده برای گذر آقا نورالله نجفی، گفت: چهار سناریو برای این طرح تعریف و در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی شد که در نهایت یکی از سناریوها مورد تأیید قرار گرفت و می‌توان گفت این پروژه نیز تعیین تکلیف شده است.
وی به کاهش تردد شهروندان با اتوبوس و مترو، تعطیلی مجموعه تفرجگاهی و همچنین کاهش درآمدهای شهرداری در بسیاری از بخش‌ها اشاره کرد و گفت: برای مثال در بخش اتوبوسر انی با کاهش ۲۲ میلیارد تومانی درآمد این بخش مواجه بودیم.
رئیس شورای شهر اصفهان در خصوص آخرین وضعیت خط دو مترو اصفهان گفت: حدود شش کیلومتر از دو طرف خط مترو به اتمام رسیده است، در مناطق ۱۴، ۱۰، سه و چهار این پروژه در حال انجام است و امیدواریم این پروژه را به وضعیت مطلوب برسانیم.