رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از گنجاندن افزون بر ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در تقویم گردشگری این شهرستان خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار از کاشان مهران سرمدیان روز چهارشنبه در دومین نشست برنامه‌ریزی تقویم گردشگری کاشان، هدف از تهیه و تدوین این تقویم را افزایش ماندگاری گردشگران در شهرها و روستاهای منطقه برشمرد و افزود: می‌کوشیم با اجرای برنامه‌های این تقویم در طول سال، ماندگاری گردشگران در شهرستان از یک و نیم روز به سه روز افزایش یابد.
وی با تاکید بر اینکه کاشان باید به یکی از مقصدهای اصلی گردشگری تبدیل شود، بیان کرد: مردم منطقه تا زمانی که این شهرستان به عنوان مقصد گردشگری مورد توجه قرار نگیرد، از حضور گردشگران بهره‌ کافی را نخواهند برد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان همچنین از تهیه فرش گردشگری کاشان خبر داد و گفت: تمام بناهای شاخص این شهرستان بر روی این فرش نقش بسته و بخش خصوصی نیز برای فرش دستبافت اثرهای تاریخی کاشان اعلام آمادگی کرده است.
فرماندار ویژه کاشان نیز در این نشست اظهار داشت: تقویم گردشگری کاشان دارای ایرادهایی است که باید با برطرف کردن آنها به هدف نهایی نزدیک شویم.م
علی‌اکبر مرتضایی با تاکید بر پیگیری برگزاری نشست هماهنگی مشترک گردشگری، تاریخی و مذهبی بین شهرستان‌های آران و بیدگل، کاشان و نطنز اضافه کرد: نامه‌هایی در همین راستا برای فرمانداران و نمایندگان مردم این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی فرستاده شده است.
وی تاکید کرد: هدف جذب گردشگری در منطقه فرهنگی کاشان است که البته باید مکان مناسب و امن در اختیار گردشگران باشد و از این رو عنوان‌ها و برنامه‌های تقویم گردشگری باید بر اساس گردشگری بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای جداسازی شود.
فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: امکان فروش صنایع دستی و کالاهای فرهنگی با کیفیت و قیمت مناسب نیز باید در کنار اجرای برنامه های تقویم و حضور گردشگران به وجود ‌آید.
وی همچنین گفت: برنامه‌های تقویم گردشگری باید نشان‌دهنده فرهنگی ایرانی اسلامی منطقه کاشان باشد و اعتبارهایی نیز برای اجرای آن پیش‌بینی شود.
شهرستان کاشان با برخورداری از یک هزار و ۷۰۰ اثر دارای ارزش تاریخی، طبیعی و معنوی شامل ۳۳۳ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.