رییس اداره اوقاف وامور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان از انجام ۲۷ پروژه عمرانی بقاع متبرکه ناحیه دو در اصفهان خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار و به نقل از امور فرهنگی اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان اصفهان ناحیه دو حجت الاسلام بیدرام با اشاره به پروژه های عمرانی بقاع متبرکه گفت: هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به بیست و هفت پروژه عمرانی بقاع متبرکه در ناحیه ۲ اصفهان تعلق گرفته است.

حجت الاسلام بیدرام افزود: در شش ماه اخیر تاکنون ۱۲ پروژه به بهره برداری رسیده است و مابقی پروژه ها تا دهه فجر به اتمام خواهد رسید.

وی در خصوص بقاع متبرکه این منطقه اظهار کرد: ناحیه دو اصفهان دارای ۷۰ بقعه متبرکه است که امسال با توجه به بحث کرونا و نذورات مردمی به امامزاده و همچنین قبوری که برای اموات در امامزادگان خریداری می شود پروژه های عمرانی بسیار خوبی انجام گرفت.

حجت الاسلام بیدرام ادامه داد: این امکان وجود دارد که با نذورات و هدایای مردمی که انجام می شود پروژه های دیگری نیز در خط عمران قرار گیرد؛ همچنین لازم به توضیح است که هزینه های هر بقعه یا موقوفه و مسجد  صرف امور همان بقعه یا موقوفه و مسجد می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان تشریح کرد: در اداره اوقاف دفتر مشاوره وقف وجود دارد تا افرادی که هنوز وقف نامه تنظیم نکرده اند با مشاوران وقف، موقوفه خود را در جهتی هدفمند به ثبت برسانند‌.

حجت الاسلام بیدرام وقف در حوزه سلامت را ضروری خواند و گفت: چند قطعه زمین آماده واگذاری به واقفین است تا زمینهای ذکر شده ،خانه بهداشت یا بیمارستان و درمانگاه شود و توصیه می شود واقفین هزینه خود را در این زمینهای وقفی سرمایه گذاری کنند تا به بهره برداری رسیده و مورد استفاده همگان قرار گیرد.