رییس اداره راه و شهرسازی کاشان از خریداران زمین خواست تا با استعلام از ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی از خرید خود مطمئن شوند.

مهندس مجتبی آراسته در گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار در کاشان اظهار داشت: بعضی افراد سودجو از نا آگاهی برخی دیگر سواستفاده کرده و اراضی ملی یا زمین‌هایی که خارج از محدوده شهری بوده را به فروش می رسانند لذا از مردم میخواهیم قبل از اقدام به خرید هر گونه زمین از ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی از خرید قانونی آن آگاه شوند.

رییس اداره راه و شهرسازی کاشان با اشاره به رفع تصرف بیش از ۱۵ مورد از اراضی ملی شهرستان گفت:افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال باز آورده اراضی ملی این اداره به دولت در سال جاری بوده است.

مهندس آراسته با اشاره به آزاد سازی زمینهای تصرف شده افزود: این اراضی مربوط به شهرستان کاشان و واقع در شهرهای “قمصر، کاشان، برزک و نیاسر” است که  با حضور عوامل یگان حفاظت اراضی استان از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد و تمامی بناهای ایجاد شده بر روی این اراضی تخریب شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان حمایت‌های قانونی در حفظ و حراست از زمین‌های ملی را بسیار مهم و تاثیرگذار برشمرد و تاکید کرد: عزم و اراده مجموعه یگان حفاظت اراضی و دستگاه قضایی، مقابله با پدیده زمین‌خواری و برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از عرصه‌های ملی است.

آراسته به حوزه مسکن ملی به ۷ شهر در منطقه اشاره و تصریح کرد: شهرهای کامو چوگان، جوشقان قالی،برزک ، نیاسر، قمصر، مشکات و کاشان نیاز به ۳۰۰۰ واحد مسکن دارد که با جانمایی در شهرک خاتم الانبیا و بلوار امام باقر(ع) به زودی شاهد اجرای مسکن ملی در این محدوده از کاشان و شهرهای تابعه مجاور خواهیم بود.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: وظیفه نگهداری و مرمت راههای شهرستان به اداره راه و شهرسازی محول شده که طبق بررسی ها چندین راه اصلی نیاز به دوبانده شدن است و مرمت آسفالت دارد از جمله محور بادرود -کاشان که ۵۵ کیلومتر از این جاده متعلق به کاشان است و با توجه به اعتبار ملی اختصاص یافته به آن به زودی شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

مهندس آراسته یکی از راههای مهم را جاده کاشان- اردهال معرفی کرد که نیاز به نگهداری و زیر سازی و ایمن سازی پاهای موجود در آن را دارد، و گفت: کاشان- برزک و سرای موته حدود ۲۵ کیلومتر دوبانده شده و به زودی شاهد اجرای کامل آن خواهیم بود.

وی در پایان با قدردانی از نماینده شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: به کمک نماینده مردم دو شهرستان توانستیم اعتبارات دولتی و ملی خوبی را برای جاده های منطقه کسب کنیم که به زودی شاهد گشایش بهتری در راههای ارتباطی منطقه ای خواهیم بود که لازم به قدردانی از این فرد فعال و پر تلاش است.