مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: فاز نخست عملیات برق‌رسانی به قلعه بابک در شهرستان کلیبر تا آذرماه امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش جارچی اخبار، احمد حمزه زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون ۳۰ درصد از این عملیات به پایان رسیده است و در حال حاضر عملیات اجرایی ۱۵ درصد نیز در دست اقدام می باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به لزوم ساماندهی منطقه قلعه بابک و ایجاد رفاه و امکانات مناسب برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در این محل، ایجاد و راه اندازی مرکز اطلاع رسانی و مجتمع بین راهی در آن در حال تداوم است و تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

حمزه زاده ادامه داد: در حال حاضر عملیات برق رسانی مسیر دسترسی به این قلعه تاریخی در حال اجرا است و تداوم این پروژه در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی قرار دارد.

به گفته وی، تاکنون افزون بر  ۲ میلیارد تومان برای اجرای عملیات ساماندهی قلعه تاریخی بابک و محدوده گردشگری آن سرمایه‌گذاری شده که این میزان سرمایه گذاری در راستای تسهیل اقامت و رفاه گردشگران، تکمیل کمپ و تجهیز آلاچیق های قلعه دره‌سی و ادامه و اصلاح مسیر سنگی این قلعه هزینه خواهد شد.

قلعه بابک در ارتفاع ۲ هزار و ۳۰۰ متری در فاصله ۳ کیلومتری شهرستان کلیبر و  ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است که از جاذبه های تاریخی بسیار ارزشمند آذربایجان شرقی برای گردشگران محسوب می شود.