مدیرکل فنی وحرفه ای استان اصفهان گفت: دومین مسابقات آزاد کشوری نما چینی آجر برای بالابردن و ارتقا مهارت مربیان برگزار می شود.

به گزارش جارچی اخبار؛ آرش اخوان در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت : این مسابقات از ۱۴ تا ۱۷ آبان ماه همزمان با افتتاح سالن جدبد نمایشگاه و نخستین نمایشگاه تجهیزات ساختمان در محل دائمی نمایشگاهای بین المللی استان برگزار می شود.
آرش اخوان در ادامه با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تعهد دارد سالانه ۲۲ میلیون نفر ساعت را در بخش خصوصی و دولتی آموزش دهد، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۴ مرکز دولتی و یک هزار و ۳۰۰ آموزشگاه تحت پوشش آموزش فنی وحرفه‌ای استان قرار دارند.
وی در ادامه گفت: آموزش‌هایی که به متقاضیان ارائه می‌شود در دو قالب افراد جویای کار و شاغلان است که طی دو سال گذشته آموزش دو گانه را در دستور کارخود قرار داریم و کلاس های آموزشی زیادی برگزار کردیم.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه نظام صلاحیت حرفه‌ای را در استان اصفهان پیگیری کردیم، ابراز داشت: برای ارتقای سطح آموزش شاغلان اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار قرار دادیم و در این زمینه با مدیران صنایع همکاری ویژه‌ای را داشتیم.
وی ادامه داد: در این زمینه کارگاهی را برای ارتقای مهارت شاغلان برنامه ریزی کرده‌ایم که این امر مستمر خواهد بود.
اخوان با بیان اینکه برای ارتقای مهارت مربی‌های آموزش فنی و حرفه‌ای از ظرفیت صنایع استفاده کرده‌ایم، افزود: در زمینه آموزش آجر نما میزبان همه نماکارهای کشور بودیم و آنها را به صورت تخصصی با آخرین فناوری‌ها آشنا کردیم.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم برای ترغیب جوانان به مهارت آموزی برگزاری مسابقات است، ادامه داد: تاکنون چندین دوره مسابقات مختلف با همکاری بخش‌های خصوصی در استان اصفهان انجام شده که می‌توان به مسابقات آرایش مردانه، گل آرایی، نما چینی آجر، تعمیر لوازم خانگی و مسابقات کافی شاپ و نوشیدنی های سرد اشاره کرد.
وی تصریح کرد: نماچینی آجر از جمله رشته هایی مهارتی است که جز مسابقات رسمی ملی فنی و حرفه ای نیست ولی مسابقات این دست رشته ها به صورت آزاد برگزار می شود و در تلاش هستیم که در این دوره از مسابقات آزاد به افراد برتر در زمینه اشتغال زایی کمک کنیم.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ شرکت کننده در این دوره از مسابقات نما چینی آجر شرکت کرده‌اند، ادامه داد: پیش بینی می‌شود تعداد شرکت کنندگان به ۳۰ نفر برسد و تا ۴۸ ساعت قبل از آغاز مسابقه زمان ثبت نام است .
اخوان با اشاره به استقبال سایر کشورها در این مسابقات تصریح کرد: در مسابقات سال گذشته از کشورهای خارجی هم برای شرکت در مسابقات اعلام آمادگی کردند و از افغانستان شرکت کننده داشتیم.
رئیس دومین جشنواره ملی نماچین آجر در ادامه این نشست خبری گفت: آموزش نماچینی آجر را از طریق ۲۷ شعبه در سراسر کشور آغاز شده است.
رضا چینی با اشاره به صادرات محصولات نماچینی به خصوص کشورهای کانادا، استرالیا و کره جنوبی گفت: یک نفر مجری نماچین آجر با مهارتهای خاص در کشور می تواند روزانه ۲۵۰ دلار در آمد کسب کند.