مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: ۷۲ درصد از مشاغل خرد استان اظهارنامه های مالیاتی خود را بر اساس توافق طرفین تکمیل کرده و زمینه پرداخت مالیات توافق شده، فراهم شده است.

به گزارش جارجی اخبار، سعید کریمی  با اشاره به اینکه عملکردها و وصول مالیات باید شفاف باشد، بیان داشت: هوشمند سازی وصول مطالبات مالیاتی و پرداخت مالیات متناسب با شغل و درآمد می تواند راهکار مناسبی برای رسیدن به هدف اصلی امور مالیاتی باشد.
وی خاطر نشان ساخت: با هدف توسعه دولت الکترونیک و پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا، از ۲۵ خراد ماه امسال ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در استان ایلام راه اندازی و فعال شده است.

 سعید کریمی مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام نقل و انتقال اسناد رسمی املاک، صدور و تجدید پروانه های کسب را از خدمات یک روزه و الکترونیکی امور مالیاتی برشمرد و گفت: با همکاری اصناف، سازمان صمت و نیروی انتظامی و با هدف اجرای قانون، مبارزه با پدیده شوم فرار مالیاتی از جمله سوء استفاده از کارتهای بازرگانی اجرایی شده است.
کریمی با اشاره به اینکه ۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده در قالب عوارض مستقیما به توسعه استان اختصاص می یابد، تصریح کرد: شهرداریها، دهیاری ها، امور عشایری، محیط زیست و آموزش و پرورش و ورزش و جوانان از درآمد ارزش افزوده بهره مند خواهند شد.وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان عوارض بین نهاد های یاد شده توزیع و پرداخت شده است، افزود: در شش ماهه ابتدایی سال جاری مبلغ ۳۴ میلیارد تومان به شهرداریها، دهیاریها و امور عشایری و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان نیز به آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان اختصاص یافته است.
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: مالیات واحدهای صنعتی بزرگ استان اعم از پتروشیمی، پالایشگاه گاز و کارخانه سیمان در استان ایلام مطالبه و وصول می شود.
کریمی بیشترین طلب و بدهی های معوق مالیاتی را مربوط به کارت های بازرگانی ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طلب مالیاتی در استان احصاء شده است که بیشترین رقم آن مربوط به کارت های بازرگانی است.
وی به ثبت سامانه پایانه فروشگاهی توسط ۴۰ درصد از پزشکان و مراکز درمانی اشاره و تاکید کرد: از آنجا که تمامی مراکز خدماتی و درمانی ملزم به استفاده از پایانه های فروشگاهی برای شفافیت در درآمد می باشند، از همه اعضای محترم این صنف درخواست داریم در این خصوص اقدام نمایند و گرنه مشمول جرایم مالیاتی می شوند.
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام با بیان اینکه تسهیلات خاصی برای مودیان و آسیب دیدگان از کرونا در نظر گرفته شده است، یادآور شد: ۱۳ رسته شغلی متاثر از کرونا، از بخشودگی مالیات برخوردار شده اند.
کریمی افزود: چنانچه مودیان محترم ظرف دو ماه پس از قطعی شدن مبالغ مالیاتی، نسبت به پرداخت مالیات برآورد شده اقدام نمایند، از بخشش ۱۰۰درصدی جرائم مالیاتی بهرمند خواهند شد.
وی بیان داشت: در حال حاضر فعالیت های اقتصادی برای اشخاص حقیقی با کدملی و برای واحد های حقوقی (تجاری و صنعتی) با شناسه ملی صورت می گیرد.
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اهالی رسانه و مطبوعات استان ایلام، اظهار داشت: رسانه ها همیشه در آگاهی دادن به مردم و تنویر افکار عمومی در بحث مالیات پیش قدم بوده اند و امیدواریم مردم جامعه ما هم با پرداخت به موقع مالیات خود، کشور را برای رسیدن به اهداف متعالی یاری نمایند.