نماینده مردم رشت در مجلس با انتقاد از عدم اجرای نظام رتبه بندی معلمان، تصریح کرد: دولت به جای اجرای نظام رتبه بندی فرهنگیان به افزایش حقوق‌های مقطعی بسنده کرده است.

به گزارش جارچی اخبار، جبار کوچکی نژادارم ساداتی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تصویب یک فوریت طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در نشست هفته گذشته صحن علنی مجلس، اظهار کرد: این طرح در حال حاضر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، هدف از این طرح را الزام دولت و وزارت آموزش و پرورش برای ارائه لایحه نظام رتبه بندی تا پیش از پایان کار دولت دوازدهم دانست و گفت: آنچه دولت طی دو سال اخیر در لوایح بودجه قید کرده رتبه بندی معلمان نبوده بلکه صرفا یک افزایش حقوق است.

وی تصریح کرد: با الزام دولت به ارائه لایحه رتبه بندی، نظام رتبه بندی معلمان تبدیل به یک قانون سالانه می‌شود و پس از این دولت‌ها موظف به اجرای آن خواهند شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس این طرح، دولت (وزارت آموزش و پرورش) موظف است در جهت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ماده (۶۳) قانون برنامه ششم توسعه حداکثر به مدت شش‌ماه لایحه نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: این طرح باید برای ارتقاء جایگاه فرهنگیان، ایجاد رقابت علمی و انگیزه بین معلمان و اجرای سیاست های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی شود. با وجود اینکه  حتی اجرای رتبه بندی معلمان در کابینه دولت دهم نیز به تصویب رسید ولی رتبه بندی هیچ گاه به معنای واقعی اجرا نشد.