مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه اگر ذوب آهن اصفهان بخواهد صرفاً به تولید ریل بپردازد توانایی تولید ۴۰۰ هزار تن ریل را در سال دارد، گفت: در زمینه تولید چرخ و محور برای توسعه خطوط ریلی نیز ذوب آهن اصفهان برنامه ریزی کرده تا با همکاری بخش خصوصی، تولید این محصولات نیز آغاز شود.
به گزارش جارچی اخبار؛ منصور یزدی زاده در هفتمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس که در هتل بین المللی المپیک برگزار شد، اظهار کرد: این مجتمع عظیم صنعتی که تولید محصولات فولادی آن مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا انجام می گیرد از یارانه انرژی استفاده نمی کند، برق را در نیروگاه خود تولید می کند و با انجام اقدامات مختلف به سمت کاهش هزینه ها و رقابت پذیری بیشتر حرکت می کند.
وی به شرایط تولید ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و گفت: نقطه آغازین تولید ریل در ایران از این شرکت آغاز شد و هم اکنون اولین تولیدکننده فولاد کشور، تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیا به شمار می رود.
مدیرعامل ذوب آهن افزود: تولید ریل شامل دو مرحله تولید فولاد و سپس نورد می شود. در گذشته شمش مورد نیاز وارد می شد، اما اکنون این شمش با راه اندازی پروژه VDدر ذوب آهن اصفهان تولید می شود و نیاز به واردات شمش نیست.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون انواع ریل شامل پرسرعت، مترو ، درون شهری و ... در ذوب آهن تولید می شود.
یزدی زاده تصریح کرد: شرکت زیرساخت و قرارگاه خاتم الانبیاء مشتریان اصلی ریل ذوب آهن اصفهان هستند و اولین قرارداد صادرات این محصول استراتژیک با کشور افغانستان نیز منعقد شده است.
وی با بیان اینکه اگر ذوب آهن اصفهان بخواهد صرفاً به تولید ریل بپردازد توانایی تولید ۴۰۰ هزار تن ریل را در سال دارد، گفت: در زمینه تولید چرخ و محور برای توسعه خطوط ریلی نیز ذوب آهن اصفهان برنامه ریزی کرده است تا با همکاری بخش خصوصی، تولید این محصولات نیز آغاز شود.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تاکید کرد: در افق ۱۴۰۴ برای ۲۵ هزار کیلومتر خط آهن، به ریل نیاز داریم و در این زمینه این شرکت مادر صنعتی نقش کلیدی دارد و برنامه ریزی های خوبی در دست اقدام است.
وی گفت: تولید ریل زبانه سوزن از جمله سایر محصولات ذوب آهن است که در گذشته از کشور فرانسه وارد می شد، اما اکنون در ذوب آهن تولید می شود و برش آن نیز در شرکتی در تبریز انجام می گیرد.