در دیدار معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با سرپرست بانک شهر در آذربایجان‌شرقی توافقات اولیه برای اعطای تسهیلات خرید دوچرخه برای شهروندان تبریزی صورت گرفت.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در این دیدار ضمن تشکر از بانک شهر به علت حضور در پروژه‌های شهرداری گفت: اغلب پروژه‌های شهرداری تبریز ارتباط مستقیم با حمل و نقل دارد و اجرای آنها موجب افزایش کیفیت حمل و نقل و کنترل ترافیک می‌شود.
مهدی یوسفی اشاره به افزایش روز افزون خودرو در سطح شهر و استفاده از آن در سفرهای درون شهری، خودروهای تک سرنشین را از عوامل مهم و قابل کنترل ایجاد ترافیک دانست و افزود: دوچرخه و استفاده از آن علاوه بر ایجاد سلامتی و نشاط می‌تواند نقش موثری در کاهش ترافیک و آلودگی شهر داشته باشد.
عضو شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان اظهار داشت: داشتن شهر سالم با همکاری شهروندان امکانپذیر است و مسئولین شهری نیز باید امکانات آن را فراهم کنند.
وی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در این رابطه افزود: علاوه بر احداث پارکینگ‌های ویژه دوچرخه، اتوبوسرانی و مترو برای حمل آسان دوچرخه امکاناتی را برای شهروندان ایجاد می‌کنند تا آنها بتوانند با استفاده از وسیله نقلیه عمومی دوچرخه‌های خود را جابجا کنند.
یوسفی در پایان سخنان خود همکاری معاونت حمل و نقل با بانک شهر برای اعطای تسهیلات خرید دوچرخه را از اقداماتی دانست که شهروندان را برای استفاده از این وسیله نقلیه پاک ترغیب خواهد کرد.
در ادامه این دیدار، علی وظیفه رییس منطقه شمالغرب بانک شهر نیز ضمن قدر دانی از اقدامات صورت گرفته گفت: استفاده از دوچرخه در کشورهای پیشرفته به عنوان یک مد حمل و نقل به یک فرهنگ تبدیل شده و امیدوارم در ایران، شهر تبریز در این زمینه به یک اولین دیگر دست پیدا کند.
وظیفه ادامه داد استفاده از دوچرخه در رفت و آمدهای درون شهری میتواند از ایجاد راه بندانها جلوگیری کند.
رییس منطقه شمالغرب بانک شهر از آمادگی این بانک در این خصوص خبر داد و افزود: بانک شهر از این طرح حمایت می کند و بعد از بررسی‌های کارشناسی و تامین اعتبارات لازم می‌توانیم وارد فاز عملیاتی شویم .