رئیس اداره مخابرات شهرستان دهاقان با اعلام این خبرگفت: پاسخگویی به مشترکان در زمینه رفع خرابی تلفن از طریق سامانه پاسخگویی مکانیزه ۲۰۱۱۷ در تمام کشور فعال است و مشترکان در تمام مدت شبانه روز می توانند شماره تلفن خراب خود را از طریق این سامانه به سیستم اعلام کنند.
به گزارش جارچی اخبار و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان، حبیب الله دهقان زاد با اشاره به روند چک کردن خرابی تلفن ثابت، اظهار کرد: در صورت بروز هرگونه قطعی یا خرابی برای خط تلفن، مشترک باید ابتدا خطوط داخلی تلفن خود را آزمایش نموده و از صحت آن اطمینان حاصل کند و بعد از آن بدون نیاز به مراجعه به مرکز تلفن تنها با شماره گیری ۲۰۱۱۷ ، خرابی را در سیستم ثبت کند تا همکاران ما در اسرع وقت نسبت به رفع خرابی اقدام نمایند.

وی افزود: در برخی موارد عملیات کابل برگردان مراکز یا حفاری ها باعث قطعی موقتی تلفن‎ها می‎شود و در برخی موارد نیز اختلالات تلفن مرتبط به خطوط داخلی است که باید توسط مشترک بررسی شود و اصلاح شود.

رئیس مخابرات شهرستان دهاقان در توضیح نحوه تشخیص منشا مشکل قطعی تلفن ثابت گفت : اگر با وصل تلفن به پریز ورودی ساختمان، تلفن بوق داشت مشکل قطعی تلفن داخلی است و در غیر این صورت مشکل از جانب مخابرات است.