نخستین ماراتن برند برتر صنعت لاستیک استان اصفهان به همت کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار میشود.
محمدرضا رجالی گفت:در صنعت لاستیک سازی رقبای خارجی قدری داریم و اگر برای لاستیک داخلی برندسازی نکنیم، مشتریان به محصولات داخلی ما اعتماد نمیکنند. برندسازی مشتریان وفادار ایجاد میکند و باید برای آن هزینه و زمان صرف کرد.
وی توسعه برندسازی را از جمله سیاستهای اصلی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان دانست و افزود: برند شخصی، برند سازمانی، برند شهری و برند حقیقت از جمله انواع برند است.
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه اگر فردی برند شخصی خوبی نداشته باشد برند سازمانی خوبی هم نخواهد داشت، ادامه داد: تقریباً از سال ۱۸۰۰ میلادی و با افزایش شباهت کالاهای تجاری به یکدیگر، برندسازی سازمانی اهمیت و ضرورت پیدا کرد و شاهد تأسیس نخستین برندهای سازمانی بودیم. در ادامه شاهد ظهور برند شهری بودیم که از نیویورک آغاز شد و برند حقیقت نیز به مفاهیمی از حقیقت و عقایدی اشاره دارد که با استفاده از بازاریابی و برندسازی به مردم فروخته میشود.
محمدرضا رجالی برندسازی و تبلیغات را خریدن بخشی از اذهان افراد بهخصوص مشتریان موثر به صورت حرفهای دانست و به تجربه موفق یک برند مشهور فرش و توسعه بینظیر آن در کشور با استفاده از اصول برندینگ اشاره کرد.