مراسم تحلیف و اتیان سوگند مهندسان جدید‌الورود در اصفهان با هدف آموزش باید‌ها و نبایدها در صنعت ساختمان، برگزارشد.

به گزارش جارچی اخبار و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، جلسه آموزشی و مراسم تحلیف ورود به حرفه ۳۹۷ نفر از مهندسینی که به تازگی موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار شده‌اند با حضور هادی توازهی سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، رئیس خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و مدرس بازرسی جوش برگزار شد.

سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی و توجیه حداقل دانستنی‌ها برای مهندسان در کلیه صلاحیت‌ها اعم از «طراحی، نظارت و اجرا» اظهار کرد: در این مراسم بسیاری از مواردی که حاصل از شناسائی چالش‌ها، نقاط قوت و ضعف عملکردی مهندسان وکلیه عواملی که در امر ساخت و ساز دخیل بوده و می‌تواند در شروع فعالیت حرفه‌ای ایشان منشأ ارائه خدمات مطلوب‌تر و حفظ سرمایه‌های ملی و حقوق کارفرمایان شود آموزش داده شد.

وی افزود: مراسم تحلیف مهندسان جدید‌الورود همراه با ادای سوگند در رعایت اخلاق حرفه‌ای، قانون نظام مهندسی، کنترل ساختمان و انتقال تجربیات ارزنده انجام پذیرفت.

توازهی گفت: پاره ای از مسائل آموزش داده شده شامل اخلاق حرفه ای، گزیده‌هایی از قانون و آئین‌نامه نظام مهندسی، مباحث مالیاتی-حقوقی و فنی مرتبط با نظام مهندسی بوده که به عنوان کلید راهی برای ورود به حرفه آنها است.

وی با بیان اینکه تدریس این مباحث با هدف افزایش آگاهی و دانش مهندسین در خصوص مهمترین مسائل، قوانین و مقررات، ضوابط نظام مهندسی و آماده‌سازی آنها برای ورود به حرفه مهندسی بوده است گفت: این اقدام با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد.

سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد: با توجه به رسالت معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و با شناسائی نقاط ضعف و آسیب شناسی‌های به عمل آمده بتوانیم گامی موثر و راهگشا در جهت آموزش حرفه‌ای و علمی مهندسان داشته باشیم.