مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی از نان شب برای اصفهانی‌ها واجب‌تر است چرا که در حال حاضر برای تأمین آب شرب پایدار با کمبود ۴.۳ مترمکعب آب در ثانیه مواجه هستیم.

به گزارش جارچی اخبار و  به نقل از روابط عمومی آبفا اصفهان، هاشم امینی در مراسم تجلیل از فعالان خیریه مهر کوثر با اشاره به کاهش ۹ میلیون مترمکعبی تخصیص آب شرب طرح آبرسانی اصفهان بزرگ در ۱۲ سال گذشته اظهار داشت: با توجه به این کاهش، مدیریت آب شرب در اصفهان به صورت لیتر به لیتر انجام می‌شود و سعی شده تا آب به صورت عادلانه بین شهروندان و روستاییان توزیع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: هم اکنون بیش از ۸۷ درصد مشترکان خانگی کمتر از الگو آب مصرف می‌کنند و این امر بیانگر فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در اصفهان است. وی با تأکید بر نهادینه کردن مصرف بهینه آب در جامعه گفت: آبفای اصفهان ۸ سال است که به طور مستمر در برنامه رادیویی جاری حیات مردم را به مصرف درست آب ترغیب می‌کند.

 امینی تأمین پایدار آب شرب جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان را ضروری برشمرد و بیان کرد: راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی از نان شب برای اصفهانی‌ها واجب‌تر است چرا که در حال حاضر برای تأمین آب شرب پایدار با کمبود ۴.۳ مترمکعب آب در ثانیه مواجه هستیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان راه برون رفت از چالش کم آبی در اصفهان را بهره‌برداری از سامانه دوم آبرسانی دانست و بیان کرد: انتظار می‌رود در آینده نزدیک با راه‌اندازی فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی، مشکل کاهش فشار آب در ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستای تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ برطرف شود.

حسین مولایی، مدیرعامل خیریه مهر کوثر در ادامه این مراسم گفت: این خیریه با هدف مصرف بهینه آب و جاری شدن دائمی زاینده‌رود در سال ۱۳۹۸ پایه‌گذاری و درسال ۹۹ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

وی با اشاره به هدف فعالیت این خیریه که بهینه‌سازی مصرف آب در بخش های مختلف است، عنوان کرد: اعضای خیریه مهر کوثر که افراد صاحب نظر در بخش آب شرب، کشاورزی و صنعت هستند، تمام تلاش خود را برای نجات اصفهان از چالش کم آبی انجام می‌دهند.

در پایان این مراسم از فعالیت داوطلبانه اعضای خیریه مهر کوثر در زمینه اطلاع‌رسانی به مسؤولان و آموزش شهروندان با موضوع مصرف بهینه آب تجلیل شد.