مدیر آموزش و پرورش چرداول گفت: آزمون کنکور سراسری امسال در این شهرستان با رقابت یک هزار و ۳۰۲ داوطلب از روز چهارشنبه نهم تیرماه آغاز می شود.

اکبر زمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار جارچی اخبار از ایلام افزود: یک هزار و ۳۰۲ نفر در رشته های علوم تجربی، علوم انسانی، هنر، ریاضی و زبان‌های خارجی با هم رقابت می کنند.

مدیر آموزش و پرورش چرداول والدین هیچ دغدغه ای برای سلامتی فرزندان خود نداشته باشند و با برنامه ریزی های صورت گرفته یک فضای آرام و بهداشتی برای این آزمون فراهم شده و از تجمع در درب محل های برگزاری کنکور جدا خودداری کنند.

وی افزود: تمام مقدمات و تمهیدات لازم برای برگزاری این ماراتن علمی فراهم شده و چهار مرکز دانشگاه پیام نور، سالن شهید باهنر، سالن کوثر و سالن نشاط برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

مدیر آموزش و پرورش چرداول تاکید کرد: از مجموع داوطلبان کنکور ۵۱ داوطلب هنر، ۳۶ داوطلب ریاضی، ۵۰۳ داوطلب علوم انسانی، ۸۱ داوطلب زبان های خارجی و ۶۳۱ داوطلب رشته علوم تجربی بوده که در مجموع ۵۴۴ نفر مرد و ۷۵۸ نفر زن هستند.

زمانی ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی قبل و بعد از آزمون یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامتی داوطلبان اقداماتی همچون: افزایش سالن های امتحانی به ۲ برابر سال گذشته، فاصله گذاری حداقل ۲ متری از هر چهار سمت، ضدعفونی و گندزدایی، هماهنگی با شبکه بهداشت جهت تب سنجی قبل و بعد از آزمون، ایجاد اتاق ایزوله و قرنطینه جهت افراد مشکوک به کرونا و تجهیز تمام مراکز آزمون به وسایل سرمایشی صورت گرفته است.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.