مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی آمار فوتی‌های کرونا طی شبانه روز گذشته را ۱۴۲ نفر اعلام کرد.

به گزارش جارچی اخبار، بر اساس اطلاعیه این مرکز از دیروز تا امروز ۸ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۷۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۷۲ نفر از آنها بستری شدند.

برپایه این گزارش تا کنون دو میلیون ۸۶۲ هزار و ۲۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند همچنین سه هزار و ۱۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

همین گزارش حاکی است مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۰۹ نفرو تعداد جان باختگان این بیماری به ۸۴ هزار و ۱۲۷ نفر رسیده است.

بر پایه این گزارش تا کنون ۲۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۸۷۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام  و در حال حاضر ۶۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، و ۲۰۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بر پایه اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی همچنین تا کنون ۴ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۹۰۴ نفر دز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۱۰ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۹۱۴ دز رسیده است