مدیرکل کمیته امداد ایلام، شناسایی استعدادهای شغلی مددجویان در راستای توانمندسازی آنان را از برنامه‌های مهم حوزه اشتغال کمیته امداد برشمرد و گفت: در سال‌های گذشته اقدامات مهمی توسط کمیته امداد و با همکاری شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان انجام گرفته و چند استارت آپ نیز در این زمینه برگزار شده است.

به گزارش جارچی اخبار،د قنبر موسی نژاد در آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد ایلام و دانشگاه آزاد عنوان کرد: در ادامه برنامه‌ها و سیاست‌های توانمندسازی برای مددجویان و سرعت بخشیدن به این مهم توسعه کسب و کارهای نوین در بین خانواده‌های دارای استعداد شغلی توسعه کسب و کارهای نوین در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: به همین خاطر با هدف استفاده از توان و ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی استان همکاری‌های تنگاتنگی با این دستگاه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم که امضاء تفاهم نامه با دانشگاه آزاد ایلام در همین راستا است.

موسی نژاد ادامه داد: هدف از این استارت آپ ها شناسایی، آموزش و هموار کردن مسیر شغلی خانواده‌ها بوده تا در نهایت منجر به تجاری سازی و کسب ثروت برای خانواده‌های مددجو و توانمندسازی آنان شود.

وی افزود: خوشبختانه در سال‌های گذشته بین کمیته امداد و دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در زمینه‌های استعدادیابی، آموزش و توانمندسازی مددجویان و همچنین تحصیلات عالیه دانشجویان مددجو همکاری‌های خوبی صورت گرفته و با امضای این تفاهم نامه چنین همکاری‌هایی سرعت بیشتری می‌گیرد تا بستر توانمندسازی خانواده‌ها بیشتر از گذشته فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد ایلام در ادامه با عنوان اینکه اشتغال و کارآفرینی در شرایط فعلی از مهم‌ترین نیازهای مردم استان و خصوصاً ً قشر مددجو است گفت: در این زمینه ضروری است نگاه مسئولان این استان به مقوله اشتغال و توانمندسازی جویندگان کار تغییر کند.