عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درخواست برای عضویت مجدد سوریه در اتحادیه عرب را نشان دهنده شکست تلاش‌ها برای ناامن سازی منطقه دانست.

به گزارش جارچی اخبار، به نقل از خانه ملت؛ابوالفضل عمویی در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، گفت: سوریه کشور با سابقه و مهم در جهان عرب است و حذف این کشور از اتحادیه عرب اقدامی سیاسی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: اکنون که دولت سوریه توانمندی برای بقای خود را ثابت کرده و به یک موقعیت پایدار در داخل کشور خود دست پیدا کرده باید به جایگاه حقیقی خود برگردد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: درخواست کشور‌های عرب برای عضویت مجدد سوریه در اتحادیه عرب نشان دهنده شکست تلاش‌ها برای ناامن سازی و تغییر رژیم سیاسی سوریه است.

عمویی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه حامی دولت مشروع و قانونی سوریه در دمشق بوده و در حال حاضر فکر می‌کنیم که سوریه باید به جایگاه واقعی خود در بین جهان عرب و اسلام بازگردد و تلاش برای حذف این کشور، بی ثمر و غیرقانونی است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: دعوت سوریه برای شرکت در اجلاس اتحادیه عرب را یک اقدام درست و به جا می‌دانیم.