معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم از اجرای پایلوت طرح راه اندازی “پردیس فناوری” در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این پردیس‌های تخصصی به تدریج در همه پارک‌های کشور راه اندازی خواهد شد.

به گزارش جارچی اخبار، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه “پردیس‌های فناوری” با “مناطق ویژه علم و فناوری” مفاهیم جداگانه‌ای هستند که در زیست بوم فناوری مطرح شده‌اند، افزود: در خصوص مفهوم جدید پردیس‌های علم و فناوری این موضوع مطرح است که در استان‌ها معمولا مجموعه‌های قوی و توانمند در حوزه‌های علمی در زمینه‌هایی چون خودرو، سلامت و غیره وجود دارند و می‌توانند با پارک علم و فناوری همان استان، بخش پردیس فناوری را راه اندازی کنند.

وی با بیان اینکه این رویکرد با پهنه فناوری و مناطق ویژه علم و فناوری متفاوت است، اظهار کرد: پردیس‌های علم و فناوری ذیل پارک‌های علم و فناوری قرار خواهند گرفت و به صورت تخصصی فعالیت خواهند کرد.

خیرالدین با تاکید بر اینکه اولین پردیس فناوری در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد: پردیس فناوری این پارک علم و فناوری با همکاری آستان قدس رضوی، پردیس فناوری حوزه سلامت با عنوان “سلامت ثامن” را راه اندازی کرده است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با بیان اینکه در این پردیس، آستان قدس در زمینه سلامت سرمایه گذاری کرده است، خاطر نشان کرد: مدیریت این پردیس‌ها مشترک است.

خیرالدین با اشاره به توسعه همکاری پارک‌ها با شهرک‌های صنعتی، از برگزاری جلسه‌ای با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و در این باره گفت: برخی از پارک‌های علم و فناوری استانی اراضی مناسبی ندارند و برخی از پارک‌های فناوری نیز به تازگی به تصویب رسیده اند و تاکنون موفق به ایجاد زیر ساخت لازم نشده اند؛ از این رو اعلام کردیم شهرک صنعتی که امکانات، زیر ساخت و اراضی مناسبی دارند، می‌توانند در قالب پردیس فناوری مشترک با پارک‌های فناوری وارد همکاری شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم اضافه کرد: اولین پایلوت این برنامه در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است.

به گفته وی، فاز پایلوت ۶ هکتاری برای تاسیس پردیس شهرک صنعتی با پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است.

خیرالدین با تاکید بر اینکه ما به دنبال راه اندازی این پردیس‌ها در کلیه پارک‌های علم و فناوری هستیم، یادآور شد: حوزه فعالیت این پردیس‌ها بر اساس مزیت استانی است و می‌تواند در حوزه‌های خودرو، سلامت، کشاورزی و یا صنعتی باشد؛ ولی از سوی دیگر اعتقاد ما بر این است که در حوزه فناوری‌های نرم چون هنر، معماری، علوم انسانی و علوم ورزشی کمتر کار شده که ما در صدد توسعه فناوری‌های این حوزه‌ها نیز هستیم.