رییس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا سالهاست می‌گوید نباید مالکیت استقلال و پرسپولیس دولتی باشد. امیدوارم مسوولان کشور در این راستا چاره‌ای داشته باشند. اگر AFC تصمیم قاطعی در خصوص این ۲ باشگاه بگیرد دیگر نمی‌شود کاری کرد.

به گزارش جارچی اخبار، داریوش مصطفوی امروز جمعه در پایان نشست اضطراری مسوولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش با مدیران استقلال و پرسپولیس در خصوص احتمال حذف نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: ابتدا کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، سه ماه مهلت داد تا مشکلات استقلال و پرسپولیس برطرف شود، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از آن نامه زد و ایرادات زیادی گرفت.از تیرک دروازه و جایگاه خبرنگاران گرفته تا مسائل مهم از سوی آنها ایراد گرفته شده است.

وی گفت: فدراسیون فوتبال کشورمان کمال همکاری را با استیاف، کمیته بدوی و استقلال و پرسپولیس داشته است. اکنون رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد هر نامه‌ای لازم باشد برای بهبود کار این باشگاه‌ها امضاء خواهد کرد.

مصطفوی گفت: قرار شد مدیران فدراسیون فوتبال از مسوولان آسیا وقت بگیرند و تا قبل از روز دوشنبه جلسه‌ای با «شیخ سلمان» رئیس کنفدراسیون و سایر مسوولان این ارگان داشته باشند.

رییس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها گفت: ابتدا باید خودمان در داخل کشور اقدامات را انجام بدهیم. قرار شد مدیران سرخابی‌ها جواب خوبی برای ای.اف.سی تهیه کنند و رئیس فدراسیون هم قبل از دوشنبه ملاقاتی با شیخ سلیمان داشته باشند. امیدوارم زحماتی که در این مدت کشیده شد و بیش از ۵۰ جلسه داشته‌ایم، جواب دهد. مدیران سرخابی‌ها جدید آمده‌اند و وارث بدهی‌های کلان قبلی‌ها هستند.

وی که سابقه سال‌ها حضور در مدیریت فوتبال ایران را دارد، ادامه داد: از زمان روسای جمهوری قبلی بارها گرفته‌ایم وضعیت این باشگاه‌ها را مشخص کنند و اگر اتفاقی رخ دهد دیگر کاری نمی‌شود انجام داد. کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی‌پذیرد این باشگاه‌ها دولتی بوده و تحت اختیار وزارت ورزش باشند و از رئیس جمهوری می‌خواهم چاره‌ای برای استقلال و پرسپولیس بیاندیشد.

مسوولان فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا تلاش خود را برای صدور مجوز حرفه‌ای و فراهم کردن خواسته‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام دادند اما روز گذشته از سوی ای.اف.سی مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و گل گهر باطل شد تا آنها در آستانه حذف از فصل جاری لیگ قهرمانان باشند.

بر این اساس، امروز با حضور «شهاب‌الدین عزیزی خادم» رئیس فدراسیون فوتبال، «علی رغبتی» نماینده وزارت ورزش، «مصطفی آجورلو» مدیرعامل استقلال، «مجیدی صدری» سرپرست باشگاه پرسپولیس، «سعید عباسی» رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای و «داریوش مصطفوی» رییس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در محل فدراسیون فوتبال برگزار شد.

در این نشست راه‌کارهای فوری برای جلوگیری از حذف باشگاه‌های ایرانی از لیگ قهرمانان مورد بررسی قرار گرفت.