آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه برای سفری دو روزه وارد شهر مقدس قم شد و در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) مورد استقبال استاندار، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و تولیت مسجد مقدس جمکران قرار گرفت.

رئیس جمهور در سیزدهمین سفر استانی هیأت دولت به استان قم سفر و دیدارها و بازدیدهای مختلفی داشت. دیدار با اقشار مختلف مردم، مراجع و علما، بازدید از تعدادی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی و حضور در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و وزیر کشور، رئیس جمهور را در این سفر همراهی کردند.

وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، اقتصاد و دارایی، نیرو و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به صورت جداگانه بازدیدهایی را از طرح‌های مختلف در شهرستان‌های استان قم داشتند.

استاندار قم از یک ماه گذشته با تشکیل ستاد ویژه سفر رئیس جمهور مسائل و مشکلات مختلف استان را شناسایی و راهکارهای لازم برای آن مشخص کرده تا در جلسه شورای اداری استان قم با حضور رئیس جمهور مطرح شود.

۲۲:۰۰ دیدار صمیمانه با خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم

۲۱:۲۲ همگرایی و همدلی مدیران لازمه تحقق تصمیمات / مردم مطالبه می‌کنند

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری قم در سخنانی اظهار داشت: همه حرف‌هایی که زده شد ضمن اینکه از مرکز باید پشتیبانی شود اما مردِ میدان مدیران و مسئولان استان هستند و درواقع آنچه که باید پشتیبانی مرکز انجام می‌شود اما توانایی مدیران استانی کمک‌حال خواهد بود.

وی ادامه داد: در جریان این سفرها یک همگرایی و همدلی باید همه ما مدیران داشته باشیم که آثارش در زندگی مردم روشن می‌شود و در صورت وجود این همراهی آثار این تصمیمات در زندگی مردم آشکار خواهد شد.

رئیس‌جمهور کشورمان بابیان اینکه مردم خوب درک و رصد می‌کنند و اگر منطقی با آن‌ها صحبت شود، درک خواهند کرد، گفت: ازاین‌رو مردم گزارش کارهای انجام‌شده را مطالبه می‌کنند که اگر کار انجام شد و یا به هر دلیلی انجام نشد آن‌ها در جریان باشند و در این مسیر نیز حتماً پیگیری‌های اداری کافی نیست.

حجت‌الاسلام رئیسی بابیان اینکه کاری که ما هدف‌گذاری می‌کنیم کار مجاهدانه و مجدانه است، گفت: اگر این کار رخ ندهد موجب عدم نشاط اجتماعی و عدم مشارکت مردم در حل مسائل می‌شود و در یک جمله موجب کم اعتمادی و بی‌اعتمادی می‌شود و این سرمایه اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب را خدشه‌دار می‌کند.

۲۱:۱۸ وزیر ارشاد: سینماهای کشور ۳ میلیون مخاطب جذب کرده‌اند

۲۱:۱۳ تلاش برای ارتقای فضای آموزشی قم

صولت مرتضوی در شورای اداری قم گفت: در حوزه وزارت ورزش و جوانان ۴ تصمیم بزرگ گرفته شد که با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه اعتبارات مورد نیاز پیش بینی شده است.

وی گفت: تقریباً ۱۲ مورد پیشنهاد داشتیم که این تعداد نیز به تصویب رسید.

مرتضوی با اشاره به اینکه در حوزه جهاد دانشگاهی تصمیمات خوبی گرفته شد، افزود: در بخش وزارت علوم تصمیمات مؤثر و خوبی اتخاذ شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: در خصوص وزارت آموزش و پروش در خصوص ارتقای سطح فضای آموزشی به سطح میانگین کشوری تصمیمات خوبی اخذ شده است.

مرتضوی ادامه داد: ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) هم در احداث تعداد ۱۲ مدرسه اقدامات خوبی انجام داده است و هم برای احداث کارخانه بزرگ تولید چادر مشکی اعتبارات مناسبی تخصیص داده اند.

۲۱:۰۴ وزیر بهداشت: نیاز بیماران کرونایی به بستری در بیمارستان‌ها کاهش‌یافته است

۲۱:۰۲ وزیر صمت خبرداد؛ تفاهم با هفت بانک برای تامین مالی زنجیره ای

سید رضا فاطمی امین پنجشنبه شب در شواری اداری استان قم با اشاره به تصمیماتی که در سفر هیئت دولت به قم در حوزه صنعت و معدن و تجارت اتخاذ شده گفت: نبلغ ۳ هزار میلیارد برای ۱۸ طرح نیمه تمام صنعتی تصویب شده و در این خصوص با بانک‌ها نیز توافق شده است.

وی گفت: در جریان سفر امروز ۱۳۰ مراجعه مردمی انجام شده و واحدهای صنفی و تجاری و معدنی نیز مور بازدید قرار گرفت.

وزیر صمت بیان کرد: در حوزه معدن در قم پیشرفت ویژه ای نداریم و این حوزه برجسته نیست اما بخش صنعتی رو به رشد است و تکامل یافته ای و قابل تقویت شدن است.

فاطمی امین گفت: شنبه تفاهم نامه‌ای با هفت بانک برای تأمین مالی زنجیره‌ای عملیاتی انجام می‌شود که تحول بزرگی در نظام مالی کشور محسوب می‌شود که اگر این هفت بانک را در حوزه تأمین مالی زنجیره‌ای فعال کنیم، مشکلات سرمایه در گردش حل می‌شد.

۲۰:۵۸ فاطمی امین در نشست با صنعتگران قم: صنایع کم آب بر و دانش‌بنیان موردحمایت قرار می‌گیرند

 

۲۰:۵۲ وزیر میراث فرهنگی مطرح کرد؛ تلاش برای حل مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی

 

۲۰:۱۱ شورای اداری قم شروع شد