معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه ایجاد بانک اطلاعاتی جوانان شهرستان برای شناخت بهتر علایق و استعدادهای موجود را ضروری دانست و گفت: اداره ورزش و جوانان با همکاری اعضای ستاد ساماندهی می‌تواند به این کار اقدام کند.

به گزارش جارچی اخبار، مسعود سعادتی روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای جوانان وجود دارد، مسئله اشتغال است و این موضوع در امر ازدواج آن‌ها نیز تاثیر مستقیم دارد زیرا جوانان با داشتن شغل می‌توانند به سمت تشکیل خانواده حرکت کنند.

وی برخورداری از شغل مناسب برای جوانان را از مهم ترین عوامل موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: اگر با رویکرد صرف اداری به مسائل و موضوعات جوانان توجه شده و برنامه ریزی و حرکت هدفمندی صورت نگیرد مشکلات در این حوزه حل نخواهد شد و در همین راستا فرمانداری آماده است از جوانان دارای ایده کارآفرینی در جهت ایجاد اشتغال برای خود و دیگران حمایت کند.

سعادتی ایجاد فضای تفریحی؛ مکانهای ورزشی؛ سالنهای فرهنگی و هنری با رویکردهای آموزشی؛ افزایش فعالیتهای اجتماعی مانند پیاده روی های خانوادگی؛ جشن ها و مراسم مناسبتی؛ افزایش برنامه های ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی و افزایش مهارت آموزی از طریق آموزش های فنی و حرفه ای در تمامی حوزه ها را سبب هدایت جوانان در مسیر درست زندگی و ایمن شدن دربرابر آسیبهای اجتماعی و فراهم شدن بستر اشتغال برای آنها برشمرد و افزود: عدم توجه به این موضوعات سبب می شود معضلات پیش روی جوانان ریشه یابی نشود و منجر به جذب آنها در بسترهای ناسالم از جمله فضای مجازی شود زیرا کانون اصلی حمله و هجمه دشمنان نظام بر روی جوانان متمرکز در فضای مجازی است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: با مشارکت دادن جوانان در فعالیتهای اجتماعی؛ ورزشی؛ فرهنگی و هنری اعتماد به نفس آنها بالا رفته و می توانند از آسیبهای اجتماعی درامان مانند و با آموزشهای لازم می توانند به سمت کارآفرینی و اشتغال در حوزه مورد علاقه شان سوق داده شوند.

وی از مسوول اداره ورزش و جوانان خواست تا در هر جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان از یکی از جوانان برای بازگویی مشکلات و خواسته های جوانان دعوت شود تا بیشتر با مسائل و خواسته های این قشر آشنا شده و به ارائه راهکارهای لازم بپردازیم.