رئیس مجلس گفت: در موضوع تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی از جایگاه مجلس دفاع می‌کنیم و پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

به گزارش جارچی اخبار، به نقل از صدا و سیما، علیرضا سلیمی در جریان رسیدگی به طرح تحقیق و تفحص از شرکت سیاحتی علیصدر همدان در تذکری با استناد به ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس، گفت: هر نماینده می‌تواند از همه امور کشور تقاضای تحقیق و تفحص داشته باشد که اتاق بازرگانی نیز یکی از این سازمان‌ها بود که تحقیق و تفحص آن از سوی نمایندگان مطرح شد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اظهارات یکی از مسئولان اتاق که مسائلی را به مجلس نسبت داد، گفت: آن‌ها سعی دارند یا نمایندگان را از تحقیق و تفحص منصرف کرده و یا نتیجه آن را پیشاپیش زیر سوال ببرند.

وی افزود: بودجه اتاق بازرگانی ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی مجلس تعیین می‌شود و درآمد آن‌ها چند هزار میلیارد تومان است که باید گفت در واقع مجلس اتاق را شارژ می‌کند، اما آن‌ها می‌گویند بخش خصوصی هستیم در حالی که با مصوبه مجلس این بودجه را دارند و دیوان محاسبات نیز از آن‌ها حساب کشی نکرده در حالی که پولی نجومی دارند و باز هم زمان تحقیق و تفحص مجلس را زیر سوال می‌برند.

عضو هیات رئیسه مجلس خطاب به قالیباف، ادامه داد: از شما و آقای نیکزاد برای دفاع جانانه از مجلس تشکر می‌کنم، اما می‌خواهم تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی خارج از نوبت و به صورت فوری پیگیری شود.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در پایان گفت: از زمان برخی تحقیق و تفحص‌ها ۶ ماه گذشته، همچنین از زمان تمدید زمان آن‌ها نیز از سوی هیات رئیسه نیز گذشته است، ولی هنوز به صحن نیامده که لازم است رئیس مجلس دستورات لازم را در این خصوص صادر کند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: مسئول اتاق بازرگانی گفته که اظهارات من به این شکل نبوده است لذا ما نمی‌خواهیم وارد موضوع شویم و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و از جایگاه مجلس دفاع کرده و می‌کنیم، اما نباید موضوعات را به یکدیگر ارتباط داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنان خاطرنشان کرد: یک تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی نیز از مدت‌ها پیش مطرح شده و در کمیسیون اقتصادی بررسی و به تصویب رسیده که در نوبت خود به صحن می‌آید و این تحقیق و تفحص به خاطر حرف‌های افراد نیست. ما انفعالی عمل نکرده و طبق روال قانونی اقدام خواهیم کرد.