رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: تقویت جایگاه احزاب می‌تواند علاوه بر ایجاد جریان برنامه‌ریز در دولت‌ها و مجالس، منجر به افزایش مشارکت سیاسی جامعه شود.

به گزارش جارچی اخبار، محمدصالح جوکار با اشاره به نقش احزاب در افزایش مشارکت سیاسی در جامعه، افزود: احزاب ظرفیت‌هایی دارند که باید در راستای توسعه و پیشرفت کشور به کار ببرند، البته احزاب در کشور ما حتی نتوانسته اند سطح خود را ارتقا دهند تا در ادامه کار منجر به توسعه کشور شود.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه احزاب در راستای ساماندهی و پای کار آوردن سرمایه اجتماعی اقدامات خاصی ندارند، تصریح کرد: بخش اعظمی از ایراد کار به خود احزاب باز می‌گردد که برنامه و آموزش ندارند و صرفا می‌خواهند زمان انتخابات پررنگ باشند و با حمایت از نامزدهایی، مدتی سر زبان باشند و بعد کارشان تمام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه احزاب باید آن چنان قوی باشند که تبدیل به جریانی برنامه ریز برای کشور و قوا شوند، اظهار داشت: از آنجایی که تحولی در برنامه‌های احزاب دیده نمی‌شود، مردم هم کمتر به آن‌ها اعتماد می‌کنند.

جوکار اظهار داشت: از سوی دیگر دیده شده زمانی که احزاب از نامزدی حمایت کرده اند و فرد روی کار آمده و اقدامات او ایراداتی داشته است، دیگر مسئولیت حمایت خود را برعهده نمی‌گیرند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: مجلس آمادگی دارد که پذیرای نظر احزاب دلسوز کشور باشد و حتی طی جلسه‌ای درباره قانون احزاب و چگونگی تقویت جایگاه آن‌ها مباحثه کند تا آن‌ها نیز انگیزه بیشتری برای فعالیت در کشور داشته باشند.