مدیر عامل و رئیس هیات مدیره مجمع ورزقانی های مقیم تبریز و تعدادی از اعضای این مجمع با حضور در شهرستان ورزقان و در دیدار با برخی مسئولان عالی رتبه شهرستان ورزقان؛ پیگیری برخی مطالبات و مشکلات رفاهی، خدماتی و زیرساختی این شهرستان شدند.

به گزارش جارچی اخبار، به نقل از روابط عمومی مجمع ورزقانی های مقیم تبریز، محمد باقر آقایی مدیر عامل و رئیس هیات مدیره مجمع ورزقانی های مقیم تبریز و تعدادی از اعضای این مجمع در دیدار های جداگانه ای با امام جمعه، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، اعضای شورای شهر و شهردار شهرستان ورزقان، برخی مطالبات و مشکلات رفاهی، خدماتی و زیرساختی این شهرستان را بررسی کردند.

رئیس هیات مدیره مجمع ورزقانی های مقیم تبریز، در این دیدارها با اشاره به فلسفه تشکیل مجمع ورزقانی های مقیم تبریز گفت: این مجمع بیشتر در راستای ایجاد تحکیم وحدت و همبستگی و همچنین جهت ارتقا فرهنگ، رشد و شکوفایی در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، هنری و … و با تشکیل کمیته های مختلف در جهت توسعه منطقه و استعداد یابی و مشارکت و جذب سرمایه و آشنایی ورزقانی های مقیم تبریز با یکدیگر و تقویت روحیه تعاون و همیاری میان آنها و کشف استعداد های بالقوه شکل گرفته است.

آقایی در ادامه با تاکید بر اینکه شهرستان ورزقان با وجود ظرفیت های فراوان در حوزه های مختلف، مردمان این دیار با کمترین امکانات روزگاری سپری می کنند، تصریح کرد: این شهرستان با توجه به پیشینه تاریخی غنی و دارای منابع خداددی بسیار فراوان از جمله، مس، طلا، سنگ آهن و طبیعتی سرسبز، بکر و دل انگیز، این منطقه همچنان از جمله شهرسـتان های محروم آذربایجان شرقی است.

وی تاکید کرد: در گذشته برخی سوء مدیریت ها و نداشتن برنامه های راهبردی برای توسعه کلان این منطقه باعث شده، این دیار از داشتن حداقل امکانات و زیرساخت‌های لازم محروم باشد.

حجت الاسلام پور محمد امام جمعه شهرستان ورزقان هم در این دیدار بر مشخص شدن سهم ورزقان از استقلال مس آذربایجان تاکید کرد.

لازم به ذکر است؛ در این دیدارها امام جمعه، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، اعضای شورای شهر و شهردار شهرستان ورزقان هم ضمن ابراز خرسندی از شکل گیری مجمع ورزقانی های مقیم تبریز برای کمک، حمایت و پیگیری مطالبات و مشکلات این شهرستان از سوی این تشکل مردمی، از همه مسوولان و دست اندرکان استان و شهرستان خواستند، توجه ویژه ای به توسعه همه جانبه این مناطق با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه آن داشته باشند.

یادآور می شود؛ بازدید از مرکز رشد شهرستان ورزقان از دیگر برنامه های مدیر عامل و رئیس هیات مدیره مجمع ورزقانی های مقیم تبریز و تعدادی از اعضای این مجمع در این شهرستان بود که در این ارتباط قرار است در آینده نزدیک دوره های آموزشی تخصصی در کلیه زمینه ها، با حمایت و پشتیبانی مجمع و دیگر دستگاه ها در شهرستان ورزقان برگزار شود.