مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی با اعلام اینکه از حدود ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار اراضی ملی استان برای ۲ میلیون هکتار سند مالکیت صادر شده است، گفت: تاکنون برای ۸۱ درصد از اراضی ملی در این استان سند مالکیت صادر شده است.

به گزارش جارچی اخبار، محمد افخمی روز پنجشنبه در جلسه آغاز عملیات صدور سند مالکیت برای اراضی زراعی و باغی مراغه اظهار کرد: اجرای طرح سند دار کردن اراضی کشاورزی راهکاری مناسب برای کاهش مشکلات روستاییان خواهد بود که این طرح برای اجرای کامل نیازمند همراهی تمامی دستگاه های متولی امر است.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح بزرگ، انجام کاداستر ( حدنگاری ) در اراضی زراعی و باغی در روستاها باید اولویت اصلی بوده و مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: وجود بستر صدور الکترونیکی استعلام های ثبتی نیز زمینه ساز تسریع در اجرای طرح سند دار کردن اراضی باغی و زراعی است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه هم گفت: تفاهم نامه های صدور مالکیت واحدهای مسکونی روستایی که در سال های گذشته انجام شده، زمینه ساز برکات بسیاری برای روستاییان شده است.
سیدعلی موسوی افزود: اجرای طرح سند دار کردن اراضی کشاورزی نیز که توسط ثبت اسناد و املاک انجام می شود، موجب رفع مشکلات موجود مالکیتی در این اراضی خواهد شد.
وی اضافه کرد: دستگاه های متولی امر و نیز ادارات این شهرستان آماده همکاری و همراهی برای اجرای طرح سند دارکردن اراضی کشاورزی در این شهرستان هستند.
معاون مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی نیز گفت: در اجرای طرح سند دار کردن اراضی کشاورزی، باید پنج میلیون هکتار اراضی پهنه بندی شده در این استان سند دار شوند.
یعقوب هوشیار افزود: از مجموع حدود ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار اراضی ملی آذربایجان شرقی، ۲.۵ میلیون هکتار اراضی تثبیت مالکیت شده و برای ۲ میلیون هکتار نیز سند مالکیت صادر شده است.
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک مراغه نیز گفت: براساس تفاهم نامه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت جهاد کشاورزی، طرح سند دار کردن اراضی زراعی و باغی اجرا می شود.
علی یوسفی ایده لو افزود: با اجرای این طرح در اراضی کشاورزی، روستاییان از مزایای سند رسمی مالکیت زمین های خود برخوردار خواهند شد.
وی اضافه کرد: در حوزه ثبتی شهرستان مراغه تاکنون حدود ۹۰ درصد از اراضی ملی که اختلاف ارضی ندارند، سند دار شده اند.
مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز گفت: اجرای طرح سند دار کردن اراضی کشاورزی با ایجاد قرارگاه صدور سند مالیکت کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود.
اسماعیل کریمی اصل افزود: در راستای سند دار کردن اراضی کشاورزی تاکنون از مجموع ۱۷۹ پلاک ثبتی در این شهرستان ۴۴ پلاک ثبتی رفع اختلاف شده و آماده صدور سند مالکیت است.
وی اعلام کرد: در این طرح بزرگ، کشاورزان و روستاییان با کمترین هزینه می توانند برای زمین های خود سند رسمی مالکیت دریافت کنند.