همزمان با دهه مبارک فجر طرح برق رسانی، پمپاژ و طرح انتقال آب از رودخانه ترکمانچای به سد ترکمانچای میانه با ۳۵ میلیارد ریال مشارکت کشاورزان به بهره برداری رسید.

به گزارش جارچی اخبار، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه روز یکشنبه در آیین افتتاح این طرح، پایاب سد ترکمانچای را ۱۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: برای این طرح ۲ کیلومتر و ۳۰۰ متر خط انتقال اجرا شده و ۶۵۰ هزار متر مکعب نیز ظرفیت سد است.

شهرام ایرانی پور خاطرنشان کرد: این سد در سال ۱۳۶۰ از سوی جهاد سازندگی با هزینه شخصی کشاورزان و کمک برخی ادارات خدمات رسان احداث شده است.

وی اضافه کرد: ۱۹ هکتار باغ با ۹ میلیارد ریال در روستاهای کلهر، ترکمانچای و ورزقان بخش ترکمانچای قطره ای شده که ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آن به صورت بلاعوض از سوی دولت پرداخت شده است.

ایرانی پور از سازمان آب، سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی به جهت همکاری در اجرای این طرح مشارکتی قدردانی کرد.

مدیر جهاد کشاورزی میانه در پایان با اشاره به خشکسالی سال گذشته در شهرستان میانه و خسارت زیاد و کمبود بارندگی در سال جاری از تلاش برای اجرای آبیاری تحت فشار در سطح حداکثری از اراضی شهرستان خبر داد.

وی در پایان به افتتاح طرح بره پرواری ۲۰۰ راسی در روستای بلفه تیمور با ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار همزمان با طرح آبرسانی به سد ترکمانچای در این بخش اشاره کرد.

۱۰ طرح عمرانی در بخش ترکمانچای میانه به بهره برداری رسید

امروز همچنین ۱۰ طرح عمرانی در بخش ترکمانچای میانه با ۲۱۶ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

این طرح ها شامل: اجرای کف پوش و جدول شهر ترکمانچای، آسفالت ریزی معابر سطح شهر ترکمانچای، روکش آسفالت راه روستایی ترکمانچای- ورزقان،  پروژه های دهیاری ها،  افتتاح ۱۶۲واحد مسکونی طرح ویژه مسکن روستایی بخش ترکمانچای،  اجرای آسفالت روستای صومعه علیا از محل قیر رایگان، اجرای طرح هادی روستاهای ورنکش و برزلیق،  اجرای پروژه های توزیع برق، بهره برداری از خط انتقال- شبکه- چاه وتاسیسات آب شهرک صنعتی ترکمنچای ، نصب یا توسعه تجهیزات دیتا (ADSL) است.

در آیین افتتاح این طرح ها معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه، بخشدار ترکمانچای، امام جمعه ترکمانچای، اعضای شورای تامین و جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان و بخش حضور داشتند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه در نشست صمیمی با اهالی روستای ورنکش در جریان خواسته های اهالی این روستا از جمله تامین پزشک، رفع نواقص در برخی زیرساختهای روستا از قبیل برق، لوله کشی آب و آسفالت داخل روستا قرار گرفت.

مسعود سعادتی در راستای رفع نواقص زیرساختی روستا گفت: این موارد با برپایی میز خدمت با حضور بخشدار ترکمانچای در ۱۲ بند تصمیم گیری شده و رفع خواهند شد.