قرارگاه جهاد تبیین به منظور عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با هدف روشنگری و پاسخ به شبهه‌افکنی دشمن در پادگان امام رضا(ع) مراغه آغاز به کار کرد.

به گزارش جارچی اخبار، رئیس دفتر امور روحانیان اداره عقیدتی سیاسی نزاجا در این آیین که با حضور جمعی از جمع کارکنان پادگان مراغه و عجب‌شیر برگزار شد، بیان کرد: قرارگاه فرهنگی جهاد تبیین در عقیدتی سیاسی ارتش یک حرکت جهشی مستمر برای آگاه سازی افکار عمومی دربارهمسائل روز جهان و کشور است.

‌حجت‌الاسلام الیاس داوودی با اشاره به ترس دشمنان اسلام و انقلاب از نفوذ فرهنگی ایران در کشورهای منطقه، افزود: آنان به خاطر این ترس، هرلحظه به فکر توطئه و شایعه‌پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.

رئیس دفتر امور روحانیان اداره عقیدتی سیاسی نزاجا اضافه کرد: بهترین راه برای مقابله با توطئه دشمن روشنگری برای مردم درباره توطئه‌های دشمنان است و بر همین اساس راه‌اندازی قرارگاه جهاد تبیین در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: فضای مجازی بزرگترین جبهه دشمن برای تحریف حقایق، تخریب ارزش‌های جامعه و انحراف افکار عمومی به خصوص جوانان است و باید برای پاسخ گفتن به شبهه‌های دشمن عالمانه روشنگری شود.

فرمانده پادگان امام رضا(علیه السلام) مراغه نیز در این آیین گفت: این پادگان جزو نخستین پادگان‌هایی است که فعالیت قرارگاه جهاد تبیین در آن آغاز می‌شود.

سرهنگ حاتم سیفی اظهار داشت: با ایجاد این قرارگاه نیروها و کارکنان ارتش با تمام توان به مقابله با جنگ نرم و سیاه‌نمایی دشمن می‌روند.

وی ادامه داد: آرامش امروز کشور از برکت ولایت و بصیرت مردم آگاه ایران اسلامی است و گام نهادن در جهاد تبیین امری الزامی محسوب می‌شود.

مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد و پادگان این شهر همواره در رشد و بالندگی آن نقش داشته است.