سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام گفت: آیین بزرگداشت شهدای فاجعه هفتم تیر سال ۶۰ و سالروز شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ یار صدیق انقلاب اسلامی در مرکز این استان برگزار می شود

حجت الاسلام علی چراغی پور گفت  آیین ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه هفتم تیرماه با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان در محل حسینیه حضرت زینب کبری(س) دفتر امام جمعه ایلام به عنوان برنامه شاخص هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این آیین با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با حضور تعداد محدودی از مسوولان و مردم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از ششم تا دوازدهم تیرماه به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است، ادامه داد : نامگذاری این هفته به دلیل وقوع حوادث ماندگاری است که از سوی نظام استکباری به ویژه آمریکای جهانخوار بر ضد جمهوری اسلامی و ملت ایران انجام شده است.

وی اظهار کرد : بنابراین از ششم تا دوازدهم تیرماه بعنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با هدف روشنگری جامعه درباره سیاست‌های خصمانه و طاغوت اعظم زمان نامگذاری شد ه است.

وی هدف از برگزاری برنامه ها در این هفته را روشنگری افکار عمومی در خصوص جنایات آمریکا علیه بشریت و ادعای دروغین این دولت در دفاع از حقوق انسانها عنوان کرد.

وی برپایی نمایشگاه عکس و پوستر در محل مصلی بزرگ ایلام، بزرگداشت یاد و خاطره دانشمند هسته ای کشور شهید داریوش رضایی نژاد، حضور بر مزار شهیدان، غبارروبی و تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل و شهدای گرانقدر نظام، فضاسازی محیطی و رسانه ای را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در این استان برشمرد.

وی با اشاره به شرایط کنونی جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت ها از رسانه های گروهی دعوت کرد: با بهره گیری از ظرفیت تأثیرگذار رسانه و فضای مجازی در راستای معرفی و تبیین بیش از پیش ابعاد مختلف هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی تلاش کنند.

سوء قصد به مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر در ششم تیر سال ۶۰، فاجعه هفتم تیر همان سال و شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب، شهادت محمد کچویی رئیس زندان اوین به دست منافقین در ۸ تیر ۶۰، ترور شهید صدوقی روز ۱۱ تیرماه سال ۶۱ در یزد ، بمباران شیمیایی سردشت در هشتم تیر ۶۶ و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ مسافر در ۱۲ تیرماه سال ۶۷ از جمله رخدادهایی است که توسط آمریکای جنایتکار بر ضد ملت ایران انجام شده است