معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از صدور کیفرخواست برای تعدادی از پرونده‌های تخلفات انتخاباتی خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، اصغر جهانگیر، در جمع خبرنگاران گفت: ستادهای پیشگیری از جرایم  انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله اول انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد، همچنان مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهادهای امنیتی، اجرایی و قضایی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درباره پرونده های تخلفات انتخاباتی گفت:  یکسری پرونده ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجی آن در آینده اطلاع رسانی می شود.

جهانگیر درباره اقدامات شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم درباره کاهش جرم سرقت گفت: یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضاییه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود.

وی ادامه داد: در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده  است و نتیجه آن این بود که برای اولین بار  در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: بحث مرخصی سارقین در ایام عید کلا منتفی شد و سخت گیری ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌هایی نظارت بر فعالیت سارقین  پس از آزادی دادستانی مورد تایید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.