جلسه بررسی هم اندیشی راهکارهای تاسیس مدرسه عالی طراحی لباس و مد با حضور دکتر پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، دکتر آرش اخوان مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، مهندس جعفر صالحی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و دکتر حمید رضا نظری معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در اتاق جلسات حوزه ریاست واحد اصفهان برگزار شد.
به گزارش جارچی اخبار؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: از زمان حضور دکتر طهرانچی به عنوان ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، ایده مدارس عالی مهارت به منظور پاسخ به دغدغه اشتغال دانشجویان و همچنین تامین نیروی متخصص جامعه مطرح و دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با دارا بودن ۲۸ واحد و مرکزدانشگاهی، رفع دغدغه اشتغال دانشجویان و تامین نیروی متخصص را در دستور کار خود قرار داد.
دکتر پیام نجفی افزود: یکی از برنامه‌‌‌های مهمی که از سال گذشته به مرحله اجرا گذاشتیم طرح پویش است، در این طرح دانشجو علاوه بر تحصیل، مهارت خود را افزایش داده و برای حضور در صنایع مختلف آماده می‌‌‌‌‌شود. دانشجویان شرکت‌‌کننده در این طرح بعد از گذراندن دوره‌های لازم، تبدیل به نیرویی توانمند برای حضور در صنایع خواهند شد که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند تبدیل به یک کارآفرین شوند.
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به فعالیت مدرسه عالی دوخت و دوز خاطر نشان کرد: دانشجویان رشته هایی نظیر طراحی دوخت، نساجی، طراحی صنعتی و هنر می توانند علاوه بر کسب دانش با حضور در این مدرسه از نظر فنی به مهارت های مورد نیاز دست یافته و علاوه بر رفع دغدغه اشتغال به تامین نیاز جامعه و عدم وابستگی کشور به واردات کمک کنند.
دکتر نجفی تصریح کرد: نباید در حوزه آموزش پوشاک و طراحی دوخت به صورت موازی یا جزیره ای عمل شود چون این کار نه تنها فراگیر را سرگردان میکند بلکه باعث ایجاد هزینه برای نهادهای ذیربط می شود از این رو پیشنهاد می کنم در حال حاضر با استفاده از سخت افزارهای موجود و با وحدت رویه همه نهادهای مرتبط سعی در آموزش فراگیران شود تا هر چه سریعتر اهداف محقق شود.
در ادامه جلسه دکتر آرش اخوان مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان نیز گفت: پروژه شهرک پوشاک یکی از طرح هایی است که در آینده نزدیک شاهد ساخت آن خواهیم بود و در این طرح تمامی فعالیت های مرتبط با صنعت پوشاک از الیاف تا تولید پارچه و بسته بندی برنامه ریزی شده و با تحقق این اولویت بزرگ بازرگانی و تجاری اصفهان نیاز کشور به واردات کاهش و سبب کارآفرینی برای نسل جوان متخصص می شود.
وی افزود: نساجی یکی از صنایع پرسود کشور است که باید به آن نگاه ویژه ای داشته باشیم تا سایر کشورها بازار پوشاک ایران را هدف نگیرند و با تامین نیروی متخصص دانشگاهی که تربیت آن وظیفه دانشگاه هایی همچجون واحد اصفهان(خوراسگان) است بتوانیم هم در داخل کشور و هم در سایر کشورهای دنیا در عرصه پوشاک و مد درخشان ظاهر شویم