معاون نظارت بر بهره برداری آب و فاضلاب شرق استان تهران خبر برخی رسانه های محلی درباره کدر شدن آب شرب شهر لواسان (محله های جائیج و شورکاب) را تکذیب کرد.
به گزارش جارچی اخبار، سعید منصور بقاهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: آب شرب لواسان از چاه های عمیق تامین می شود که امکان آلودگی آنها به واسطه طغیان و حتی سیلابی شدن رودخانه ها وجود ندارد.
با بارش مستمر و شدید باران در شهرستان شمیرانات در روز دوشنبه که منجر به بالا آمدن سطح آب رودخانه ها (منتهی به رودخانه جاجرود) در دو بخش لواسانات و رودبار قصران شده است، مطالب و عکس هایی با عنوان گزارش های مردمی مبنی بر کدر شدن آب لواسان در برخی رسانه های محلی منتشر شد.
به دنبال انتشار این مطالب خبرنگار ایرنا با معاون نظارت بر بهره برداری آب و فاضلاب شرق استان تهران تماس گرفت که وی افزود: امروز در بخش های لواسانات و رودبار قصران شرایط چاه ها را بررسی کردیم که مشکلی مشاهده نشد.
این مقام مسئول توضیح داد: ممکن است کدر شدن آب مصرفی به دلایلی اعم از بروز مشکل در حوضچه های ورودی منازل یا علت های دیگر برای برخی شهروندان اتفاق بیفتد اما چاه های تامین آب لواسان مشکلی نداشته اند.
وی توصیه کرد: شهروندان برای بررسی فوری آب شرب منزل خود، آب را در لیوان بریزند و اگر مشاهده کردند کف (کدریت آب) از بالا به پائین حرکت می کند نشانه رسوب خواهد بود که نیاز به بررسی آب است اما در صورت حرکت کف از پائین به بالا مشکلی وجود ندارد.
مدیر بهره برداری آب و فاضلاب لواسانات نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان اینکه لواسان برای تامین آب مصرفی شهروندان ۱۳ حلقه چاه با حدود ۶۰ متر عمق دارد گفت: چاه های مذکور تاکنون با مشکلی مواجه نشده اند اما برای اطمینان خاطر شهروندان، اکیپ های این مجموعه در حال بررسی شرایط این چاه ها هستند.
مهدی مقدسی زاده تاکید کرد: شهروندان می توانند در مواجهه با هرگونه مشکل در حوزه آب و فاضلاب با سامانه ۱۲۲ ارتباط برقرار کنند.
مسئول بهداشت محیط شمیرانات نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: صبح فردا (سه شنبه) اکیپ های شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای نمونه برداری و سنجش سلامت آب شرب لواسانات و رودبار قصران به این دو بخش اعزام خواهند شد.
سعید جعفری توصیه کرد: شهروندان در صورت تغییر رنگ و طعم آب، از شرب آن خودداری و در صورت شک به سلامت آب آن را بجوشانند یا ترجیحاً از آب معدنی استفاده کنند.
شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است