شهردار منطقه ۱۲ تهران فرونشست زمین در بازار خیابان مولوی به دلیل بارندگی های اخیر که در فضای مجازی منتشر شده بود را تکذیب کرد و گفت: این فرو نشست به سبب شرایط زمین شناسی منطقه و به طور معمول رخ داده است.
به گزارش جارچی اخباربه نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، علی محمد سعادتی در این باره اظهار کرد: این فرونشست مانند همه نشست هایی است که در هر نقطه رخ می دهد و در سال های پیش نیز علاوه بر منطقه ۱۲ در مناطق دیگر هم شاهد این اتفاق بوده ایم.
وی ادامه داد: فرونشست زمین در حوزه علم زمین شناسی، دلایل مختلفی مثل لرزش های زمین، سست بودن خاک های زیرزمینی، تغییر سطح آب های زیرزمین، سازه های قدیمی، آثار به جا مانده از قنات ها، رشته قنات ها و… روی می دهد.
شهردار منطقه ۱۲ تهران افزود: اینکه به ضرس قاطع بگوییم سیل و بارش های اخیر موجب این فرو نشست شده، اشتباه است.
وی با بیان اینکه در منطقه ۱۲ و سایر مناطق شهرداری تهران بر روی شبکه جمع آوری آب های سطحی کار شده است، افزود: در عمق زمین کانال های بزرگی وجود دارد که آب ها را از سطح جمع می کند و حداقل ۲۲ مدخل ورودی کانال داریم که آب ها را از سطح زمین جمع و از طریق کانال های زیر زمینی به جنوب شهر منتقل می کند.
سعادتی درباره تاثیر حفاری های خطوط مترو بر فرونشست زمین نیز گفت: حفاری های خطوط مترو بر خاک فشار وارد می کند، اما این فشار به اندازه ای نیست که باعث فرونشست زمین شود.
وی ادامه داد: این حفاری ها از پیش محاسبه می شوند؛ حفاری خط هفت مترو به اتمام رسیده و نمی تواند چنین نشستی ایجاد کند.