فرماندار کاشمر گفت: قوانین دست و پاگیر یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مشکلات رونق تولید در کشور است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا، محمدعلی نبی‌پور در اولین جلسه شورای اداری سال جاری که در محل دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به این که از حدود یک دهه قبل رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری‌ها تاکید بر مباحث اقتصادی دارند در همین خصوص باید در راستای رفع موانع و رونق تولید در شهرستان بیش از گذشته تلاش کرد.
وی گفت: اگر در برخی شهرستان‌ها جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری وجود دارد به دلیل تسهیل‌گری و راهنمایی‌های خوب مسئولان و رفع مشکلات است.
نبی‌پور بیان کرد: هرچند طی سال گذشته توانستیم ۲۵ میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال روستایی و سایر تسهیلات را در شهرستان جذب کنیم و این اقدام قابل دفاع هم است اما بیشتر از این نیز می‌توانستیم جذب کنیم.
وی تاکید کرد: باید دقت داشت که این تسهیلات منجر به اشتغال شود و از رفتن به دیگر حوزه‌ها به جد جلوگیری گردد در این خصوص باید نظارت توسط مسئولان مربوطه افزایش یابد و اعتبارات در حوزه مربوطه خودش هزینه شود.
فرماندار کاشمر اظهار کرد: رفع موانع تولید و ایجاد رونق آن صرفا با حرف زدن محقق نمی‌شود بلکه باید شرایطی فراهم کرد که سرمایه‌گذاران بدون مشکل و به راحتی در شهرستان طرح‌های خود را اجرا و سرمایه‌گذاری را انجام دهند.
وی گفت: پذیرفتنی نیست در دستگاهی به دلایل مختلف برای کارآفرینان سنگ‌اندازی شود بلکه همه مسئولان باید کمک و تلاش کنند.
نبی‌پور افزود: یکی از مشکلات اصلی رونق تولید در کشور قوانین دست و پاگیر است اما می‌شود در این زمینه تسهیل گری کرد.
وی گفت: اگر بخواهیم نسبت به مسائلی همچون اشتغال، تورم، رکود و… بی‌توجه باشیم همه این‌ها دست به دست هم می‌دهند و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی منتهی به مشکلات امنیتی خواهند شد.
فرماندار کاشمر تاکید کرد: یکی از اولویت‌های کاری تمام مسئولان در سال جاری باید توجه به اشتغال و مسائل مرتبط با این موضوع باشد و جلسات مرتبط به صورت منظم نیز برگزار شود.
وی در ادامه گفت: طی ۴۰ سال سپاه که جزئی از بدنه اجتماع بوده و هست در حوزه اقتصادی و ایجاد امنیت تلاش‌های بسیاری کرده است. اکنون بزرگ‌ترین قدرت‌های دنیا نگران قدرتی که سپاه پاسداران به دست آورده، هستند البته دکترین نظامی کشور و مجموعه سپاه هیچ گاه تاکیدشان بر تجاوز نبوده و همیشه برای بازدارندگی اقداماتی داشته و خواهند داشت.
فرماندار کاشمر همچنین با گرامیداشت تاسیس دانشگاه آزاد افزود: دانشگاه آزاد در متن انقلاب شکل گرفت، توسعه یافت و از نظر کمی و کیفی در حال رشد است.