معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر ۸۳ هزار واحد صنعتی در کشور دارای پروانه بهره برداری هستند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا، فرشاد مقیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اینکه عمر برخی واحدهای تولیدی به پایان رسیده پدیده ناگواری نیست و باید شرایط انطباق بنگاه های اقتصادی با تغییر شرایط محیط مهیا شود تا واحدهای تولیدی بتوانند با بروزرسانی عوامل تولید و نیازسنجی اجتماعی به تولید ادامه دهند .
وی افزود: توقف واحدهای تولیدی در هیچ جای جهان پدیده عجیبی نیست اما می توان با حمایت از R&D واحدهای تولیدی، بازاریابی داخلی و اتصال به بازارهای جهانی زمینه پویایی هر چه بیشتر واحدها را فراهم کرد .
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: پایان چرخه عمر محصول و پایان چرخه تکنولوژی مهمترین عوامل تعطیلی واحدهای تولیدی است که این عوامل با بروز رسانی تجهیزات و نیازسنجی بازارهای داخلی و خارجی و تولید با کیفیت و قیمت مناسب برطرف می شود .
مقیمی ادامه داد: بخش دولتی می تواند با حمایت های همه جانبه بویژه در تغییر بهنگام تکنولوژی و نوع تولید، از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت کرده و در این مسیر گام‌مهمی بردارد تا تولید ملی بتواند نیازهای داخل را تامین کرده و در بازارهای جهانی با قدرت حضور پیدا کند .
وی ادامه داد: اتصال تولید کنندگان ایرانی به بازارهای جهانی از مهمترین راه های توسعه صنعتی و در نهایت توسعه پایدار کشور است که این مهم در سطح ملی کلید خورده و از مسئولان استانی نیز انتظار می رود با شناسایی و حمایت همه جانبه از واحدهای تولیدی صادرات محور در این امر مهم مشارکت کنند. حضور تولیدکنندگان در بازارهای جهانی ضمن فراهم کردن زمینه توسعه همه جانبه کشور، تولیدکنندگان را به سمت و سوی تولید با کیفیت هدایت می کند در نیتجه تمامی دستگاه های اجرایی باید با حمایت از تولیدکنندگان در این مهم نقش آفرینی کنند .
مقیمی بیان کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از هفت هزار واحد تولیدی با ارائه تسهیلات رونق تولید به چرخه تولید برگشتند . کمک نباید فقط مادی باشد بلکه به روش های بازاریابی، مشاوره ای، مدیریتی، تامین و تدارکلات مواد اولیه نیز می توان حمایت لازم را انجام داد .
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای سال جاری برای صنایع در نظر گرفته شده و هیچ سقفی برای استان ها وجود ندارد و هر واحدی که توانایی جذب داشته باشد می تواند نسبت به این مهم اقدام کند .
مقیمی ادامه داد: ۲۰ درصد از سود حاصل از فعالیت صنایع به خود صنعت‌ و ۸۰ درصد به حلقه های مختلف جامعه بر می گردد در نتیجه حمایت از صنعت و تولید، حمایت همه جانبه از بخش های مختلف جامعه محسوب می شود .