رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: برای اسکان موقت سیل‎زدگان مشاورین املاک را دعوت کردیم و با آنها صحبت کردیم که اوضاع مسکن پلدختر به چه شکل است و واقعیت این است که چون پلدختر شهری مهاجرپذیر نبوده و خانه‎های قابل توجهی برای واگذاری به سیلزدگان وجود نداشت، بهترین گزینه بحث مسکن مهر بود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا، محمدرضا صفی خانی در شورای مسکن استان اظهار کرد: با بررسی که انجام شد از تعاونی‎ها دعوت کردیم تا راجع به مسکن مهرهای پلدختر صحبت کنیم که مشخص شد تعدادی از این واحدها پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد داشتند که یکسری مشکلات خرده کاری داشتند.
صفی خانی اضافه کرد: در مرحله بعد با مالکین مسکن مهر صبحت کردیم که واحدهای خود را به سیل‎زدگان با ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان اجاره دهند.
رئیس سازمان صمت لرستان افزود: این واحدها موکت می‎شوند و با یک فرش ۵۰۰ شانه سلیمان به سیل‎زدگان تحویل می‎دهیم.
وی یادآور شد: اولویت واگذاری واحدهای مسکن مهر را به افردای دادیم که در ورودی شهر چادر را وسط خیابان زدند.
صفی خانی اظهار کرد: همچنین خانواده‎های پرجمعیت، دارای افراد معلول و ناتوان و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سیل‎زده نیز دراولویت اسکان در واحدهای مسکن مهر قرار گرفتند.
رئیس سازمان صمت لرستان گفت: تاکنون ۱۴ خانواده سیل‎زده آماده هستند که در این مسکن مهرها اسکان شوند.
وی خاطر نشان کرد: در قولنامه موجر را فامیل و مستاجر را زیان دیده می‎گذاریم و ذکر شده که اجاره بها از محل اعتبارات ستاد بحران توسط استانداری پرداخت می‎شود.
صفی خانی گفت: اگر با این روش پیش برویم مشکل ۷۰ درصد سیل‎زدگانی که بدون خانه هستند در پلدختر حل می‎شود.