استاندار قم با بیان اینکه صادرات ویترین اقتصاد مقاومتی است، گفت: باید رونق صاردات در اقتصاد مقاومتی بسیار مورد توجه قرار گیرد و قطعا اقتصاد مقاومتی بدون برون‌داد، بی‌نتیجه خواهد بود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا، بهرام سرمست صبح امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: از نظر نرخ بیکاری استان قم نسبت به گذشته کاهش داشته است ولی در میزان پرداخت‌ تسهیلات، کمبودهایی وجود دارد که باید در سال۹۸ اصلاح شود.
وی افزود: در سال ۹۸ هدف گذاری باید روی نرخ بیکاری تک رقمی باشد و این هدف تحقق یافتنی است و نیاز به برنامه ریزی و هدف گذاری درست دارد.
استاندارقم بیان کرد: تمام کارگروه‌های تخصصی اقتصادی و مسئولین موظف هستند از انتقادات و پیشنهادات بخش خصوصی استفاده کنند و در صدد رفع مشکلات برآیند.
وی با بیان اینکه صادرات ویترین اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: باید رونق صاردات در اقتصاد مقاومتی بسیار مورد توجه قرار گیرد و قطعا اقتصاد مقاومتی بدون برون‌داد، بی‌نتیجه خواهد بود.

سرمست تصریح کرد: انتخاب استان قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام از سنگ‌های بزرگی است که در حال حاضر رسیدن به آن بسیار دشوار است و بهتر است در حال حاضر، هزینه‌ها برای بهسازی و نوسازی اطراف حرم صرف شود.

وی گفت: بهره برداری از دریاچه نمک از اولویت‌های استان قم است و باید مورد توجه قرار بگیرد ولی این موضوع نیاز به بررسی کارشناسی دارد تا تصمیم درست و عملیاتی اتخاذ شود.

استاندار قم اظهار کرد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در کشور پیشتاز است و اقدامات خوبی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به انجام رسیده است ولی باید به دنبال این باشیم که طرح‌ها به سمت عملیاتی شدن سوق داده شوند.

وی گفت: زمان بندی مشخص برای پروژه‌ها در اجرایی شدن آن‌ بسیار لازم است، در استان قم برای محرک‌های رونق تولید خلاءهایی وجود دارد که باید مورد توجه و بررسی قرار بگیرد.

سرمست تاکید کرد: در مبحث خدمات شهری خلاءهای جدی وجود دارد و به دلیل تک شهرستانی بودن استان قم و تمرکز جمعیت، ارزش افزوده مناسبی نصیب استان نمی‌شود.

وی اضافه کرد: موفقیت‌ها در رونق اقتصادی ارتباط مستقیمی با نحوه مدیریت عمرانی شهر دارد و نیاز است شورای شهر برای تصویب طرح‌های خود به مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشد و در راستای آن حرکت کند.

استاندار قم گفت: باید ظرفیت‌های علمی استان قم از جمله حوزه علمیه و دانشگاه‌های استان در پیشبرد اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شود؛ از این ظرفیت‌ها برای ایجاد محرک‌هایی در رونق تولید می‌توان استفاده کرد.