هشتمین نشست ادواری اعضای بسیجی نظام مهندسی کشور در بندرانزلی برگزار شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا، سید مهدی هاشمی عضو شورای مرکزی بسیج مهندسی عمران و معماری کشور در حاشیه هشتمین نشست ادواری اعضای بسیج نظام مهندسی کشور که در بندرانزلی برگزار شد، گفت: جلسات هیئت مدیره های بسیجی سازمان نظام مهندسی با بررسی موضوعات مهم مطروحه برگزار می شود که در جلسه امروز موضوع بلایای طبیعی و سیل که بخش عمده ی کشور را درگیر کرده بود، بررسی شد.
وی افزود: همچنین اصلاح قانون نظام مهندسی و انتخابات شوراهای مرکزی نظام مهندسی نیز از دیگر محورهای دارای اولویت این جلسه بود که بررسی شد.
رئیس کمیسیون ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار مجلس شورای اسلامی است؛ در این جلسه محاسن و معایب آن مطرح شد و دوستان به همفکری پرداختند.
هاشمی تصریح کرد: با توجه به موضوع مطرح و بررسی شده به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، با طرح پیشنهادی تعیین شده، این اصلاحیه نمی تواند اهداف مورد انتظار نمایندگان مجلس و مردم را برآورده سازد و ارتقاء و کارآمدی تشکل‌های غیردولتی را به وجود بیاورد.
وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا به نحوی این قانون را از دستور کار مجلس خارج کنیم و تمهیدات بهتری در آینده ایجاد کنیم؛ تصویب چنین قانونی با وضع فعلی در مجلس، مغایر با سیاست های کلی نظام است زیرا تصدی گری را در دولت افزایش می دهد، بخش خصوصی را هم بیشتر به انزوا خواهد کشید و منافع مردم به مخاطره خواهد انداخت.
عضو شورای مرکزی بسیج مهندسی عمران و معماری کشور گفت: همانطور که مشاهده می کنیم در موضوعات مختلف اگر مردم و بخش‌های غیر دولتی از مسئولین ارشد برای رسیدگی و حل مشکلات حمایت و پشتیبانی نکنند، و این مهم را از دست بدهند با مشکل مواجه خواهند شد