دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان گفت: بیش از ۷۰ درصد معتادان به مواد مخدر حاضر به ترک هستند اما از هزینه‌های آن عاجزند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا، مجتبی بیرانوند در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سلسله با اشاره به ابلاغ سیاست‌های امسال شورای مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: اولین اولویت شورا به فرموده مقام معظم رهبری، فرهنگی- پیشگیری است و دستگاه‌های عضو باید در این راستا به گونه‌ای پیش بروند که عرضه و تقاضا از بین برود.
وی با اشاره به اینکه سیاست‌های ابلاغ شده ۲۵ بند هستند، اضافه کرد: دستگاه‌های عضو شورا باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند که این سیاست‌ها را نهادینه کنند.
بیرانوند با بیان اینکه در بحث شیوع‌شناسی، سلسله از بین ۱۱ شهرستان لرستان از وضعیت بسیار بهتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: واردکنندگان مواد مخدر تلاش می‌کنند به طرق مختلف تقاضا را افزایش دهند و لذا باید فعالیت‌های ما در حوزه مداخلات بیشتر شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد معتادین به مواد مخدر حاضر به ترک هستند اما از هزینه‌های آن عاجزند، اضافه کرد: انتظار می‌رود خیرین در این حوزه پای کار بوده و مشارکت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان سلسله در بحث آموزه‌های دینی بسیار نفوذپذیر هستند، عنوان کرد: یقینا ورود جدی روحانیت و استفاده از ظرفیت آنان می‌تواند در این حوزه بسیار اثربخش باشد.