فرماندار اردستان گفت: نقش بانوان اردستان در مسیر توسعه شهرستان به مراتب بیشتر از مردان است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا، حمیدرضا تأملی عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در کارگروه امور بانوان شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: خانواده، جامعه ایرانی را از ابتدای تاریخ تا به حال از گزند حوادث و اتفاقات حفظ کرده است.
وی افزود: فرهنگی که در جامعه اسلامی چه در قبل و بعد از اسلام با آن مواجه بوده موضوع تدین و موحد بودن بوده و به تقویت خانواده تأکید کرده است. پس آن موضوعی که مورد توجه دشمن برای فروپاشی این نظم تاریخی است متوجه موضوعات خانواده است.
فرماندار اردستان با بیان اینکه خانواده مهم‌ترین عامل در استحکام جامعه است، اضافه کرد: نقش بی‌بدیل زن در این کانون با توجه به مسیری که حفظ کرده بارز بوده است.
تأملی یکی از دغدغه‌های جدی سیاست‌گذاران نظام کشور را موضوعات مربوط به خانواده و جمعیت عنوان کرد و گفت: همین موضوعات در شهرستان اردستان به عنوان یک معضل تلقی می‌شود. نرخ سالمندی در اردستان دو برابر متوسط کشور است و مهم‌ترین مشکل شهرستان در بخش توسعه موضوع جمعیت است.
وی گفت: جایگاه زن در بهبود این‌گونه مشکلات یک جایگاه مهم و قابل توجه است که باید همان‌گونه شورای عالی استخدامی کشور مصوب می‌کند که دستگاه‌های کشور ۳۰درصد پست‌های مدیریتی خود را به بانوان اختصاص دهند لزوم توجه به این قشر بیش از پیش مشخص می‌شود.
فرماندار اردستان نقش حضور زنان در عرصه‌های مختلف مخصوصاً در شهرستان اردستان را باعث برطرف شدن بسیاری از مشکلات دانست و گفت: باید یک نگاه جدی به موضوع بانوان در بخش‌های مختلف داشت.
تأملی با اشاره به اینکه حدود ۵۰درصد جمعیت شهرستان اردستان را بانوان تشکیل می‌دهند گفت: اعتقاد داریم جنس بانوان ما برای قرار دادن شهرستان در مسیر توسعه به مراتب بیشتر از آقایان است. بانوان از بسیاری از معضلات مانند موضوعات سیاسی و قومیتی که آقایان دارند آسیب‌های کمتری دارد.
وی با اشاره به اینکه زیاد نگران پروژه‌های عمرانی در شهرستان نیستیم، افزود: افتتاح فلان کارخانه و یا پروژه در شهرستان مسیر خود را به مرور طی می‌کند، اما آن موضوعی که باید به عنوان مأموریت پیگیر باشیم و باید به آن توجه کنیم موضوعات مربوط به خانواده است.
فرماندار اردستان تأکید کرد: مدیران ادارات امسال تکلیف دارند یک کار متفاوت‌تر از گذشته را برای حوزه بانوان داشته باشند و از ظرفیت‌هایی که در این بخش وجود دارد استفاده کنند. امیدواریم تا پایان سال به یک سری نقاط مشخصی برسیم.
تأملی سن متوسط امید به زندگی در اردستان را پایین‌تر از میانگین استان اصفهان عنوان کرد و گفت: آن موضوعی که مهم است دستگاه‌های ادارات شهرستان باید نسبت به معقوله بانوان در سال جدید یک توجه جدی‌تری داشته باشند.
وی موضوع آموزش در حوزه بانوان را یک بخش مهم دانست و گفت: در همه موضوعات مربوط به بانوان توجه به آموزش می‌تواند بسیار مهم باشد. فعالیت‌هایی در سال گذشته انجام شده اما آنچه شاخص‌ها عنوان می‌کنند مشخص می‌شود نیاز است که بیش از پیش تلاش کنیم. شهرستان اردستان در حوزه مربوط به طلاق جز پنج شهرستان اول استان محسوب می‌شود در حالی که منطقه یک جایگاه مذهبی و سنتی است.