دادستان کل کشور گفت: ما وقتی مدعی هستیم که نظام ما یک نظام اسلامی است باید در اجرای عدالت و برخورد با مفاسد همه سعی و تلاش خود را به کار بگیریم چرا که الگوی نظامی جمهوری اسلامی حکومت حضرت علی علیه السلام است که در نهج البلاغه برای ما ترسیم شده است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین منتظری که در جلسه شورای اداری در شهرستان زابل سخن می‌گفت، افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران مدیران اجرایی و قضایی و تامینی باید در خدمت مردم باشند چون این نظام برخاسته از ملت بزرگ ایران است.
وی ادامه داد: در طول ۴۰ سال که از عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی ایران می گذرد توطئه های دشمنان هر روز با آب و رنگ خاصی برای کشور و دولت تحمیل می شود و این عنایات الهی و از طرفی حضور مردم بوده که نظام را در این گرداب ها از غرق شدن نجات داده است.
دادستان کل کشور ادامه داد: مردم ایران حقیقتاً صاحبان نظام هستند و ما مدیران و مسئولین نوکران و خدمتگزاران آنها هستیم.
منتظری در پاسخ به صحبت های ائمه جمعه شهرهای زابل و زهک در خصوص مبارزه با رانت خواری، مبارزه بامافیای سوخت و دام و درآمدهای حاصله از مرز، گفت: اینکه سرمایه هایی در این منطقه بیاید اما معلوم نباشد که از کجا سر در آورده و اینکه ظاهراً در ماه ۲۰ میلیارد تومان درآمد مرز است و به کجا می رود شفاف و قابل پیگیری است.
وی ادامه داد: با ارائه خدمات صحیح به هر وسیله ای باید تلاش شود تا از مهاجرت مردم جلوگیری شود، زندگی مردم نباید زیر خط فقر باشد و اگر فقیر اند مدیران تلاش کنند تا این وضعیت زندگی بهبود یابد.
وی ادامه داد: ما در سه محکمه وجدان، عدل الهی و محکمه افکار عمومی باید جوابگو باشیم.
دادستان کل کشور افزود: بیایند این صاحب رانت خواری ها و جنایتکارانی که دستشان وقتی به بیت المال می رسد شروع به بلعیدن آن می کنند در این مناطق محروم ببینند که هموطنان شان چگونه در این شرایط سخت زندگی می کنند آیا این وجدان انسانی و مردم سالاریست؟
منتظری بابیان اینکه برخی افراد ارزهایی به قیمت دولتی را جهت تامین نیازهای مردم می‌گیرند و در بازار آزاد ارز ۴۲۰۰ تومانی به قیمت ۱۵ هزارتومان به فروش میرسد، گفت: مجازات چه تاثیری دارد، فرهنگ یک عده آنچنان لگد مال شده و آنچنان ارزشهای الهی و اسلامی لگدمال شده که برایشان اهمیتی ندارد.
وی گفت: لیست ارزهای دولتی که بانک مرکزی در اختیار یک عده از افراد، اشخاص و شرکتها و موسسات گذاشته بود گرفتم و به دادسرای تهران ارجاع دادم که در مورد این لیست بررسی صورت گیرد. بیش از ۲۵۰۰ نفر یا شرکت و یا شخص بوده‌اند که این ارزها را گرفته اند و آنقدر این لیست طولانیست که اگر بخواهد برای آنها پرونده تشکیل شود مدتها زمان خواهد برد.
دادستان کل کشور افزود: دولت برای تامین گوشت مردم ارز اختصاص می دهد اما عده ای با رانت وارد می شوند وگوشت را وار د می کنند و در بندر نگه میدارند و بدنبال آن هستند تا گوشتی که با ارز دولتی خریداری شده و باید با قیمت پایینتر بدست مردم برسد عده ای رانت خوار گوشت را در انبارها نگه می دارند تا دریک فرصت مناسب باقیمت دلخواه خودشان بفروشند.
وی ادامه داد: آنچه مهم است این است که برای جلوگیری از فساد باید علاوه بر نظارت وکنترل، از مدیران پاک دست، مومن، متعهد و دلسوز استفاده شود.