نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به شهادت روحانی همدانی گفت: دشمن به دلیل هراس از لباس روحانیت و تاثیرگذاری علمای دینی، ترور و حذف آن‌ها را در برنامه دارد، غافل از اینکه نه تنها این کارهای مذبوحانه باعث خاموشی اندیشه‌های اسلام و انقلاب نمی‌شود، بلکه آن را پررونق‌تر می‌کند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌ سیدمحمدعلی آل‌هاشم در همایش طلایه‌داران تبلیغ در مسجد جامع تبریز اظهار کرد: باید از ماه مبارک رمضان برای عملی کردن بیانیه گام دوم انقلاب مد نظر مقام معظم رهبری، نهایت بهره را برده و دشمنان را که نسبت به لباس روحانیت کینه دارند، مایوس کرد.
وی‌، قرآن را راه نجات از فتنه‌ها و تاریکی‌ها دانست و گفت: روحانیان و مبلغان باید بیش از پیش تلاش کرده و در ماه نزول قرآن با برگزاری جلسات قرآنی، فضای جامعه را برای تدبر و تفسیر آماده کنند.
وی‌ با بیان این‌که روحانیان همواره در امور مختلف کشور پیشگام بوده‌اند، اظهار کرد: همچنان که علما و روحانیان، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده‌اند، باید در عملی کردن بیانیه گام دوم انقلاب هم پیشتاز باشند.
امام جمعه تبریز متذکر شد: بیانیه گام دوم انقلاب پس از ۴۰ سالگی نظام اسلامی، راهبردی اساسی برای کشور است که با تدبیر و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین شده است و روحانیون باید با تبیین دقیق و عالمانه در تحقق آن تلاش کنند.