رئیس قوه قضاییه گفت: دشمنان به دنبال تسلیم شدن ملت ایران مقابل خواسته های خود هستند که همگان با پیروی از رهبر معظم انقلاب و شهدا هرگز زیر بار این ذلت نخواهند رفت.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و سران طوایف و بزرگان سیستان و بلوچستان، ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان را از ویژگی‌های کریمان عنوان و اظهار کرد: تجربه چندین ساله نشان داده که هرگز نمی توان به دشمنان اعتماد و به بیگانگان اتکا کرد و تنها راه موفقیت اتکا به توانمندی ها، ذخایر مادی و معنوی داخلی است.
رئیسی جوانان را مهمترین نیروهای پای کار برای توسعه کشور برشمرد و تاکید کرد: باید با برنامه ریزی و پیگیری زمینه مسئولیت پذیری و استفاده از توان نیروهای داخلی را فراهم کرد.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه جایگاه خانواده شهدا همیشه رفیع است، گفت: خانواده معظم شهدا پرچمدار ارزش های انقلاب اسلامی هستند.
وی بیان کرد: خانواده شهدا در هر جایگاهی که خدمت کنند به عنوان پرچمدار ارزش های انقلاب اسلامی جایگاه والایی دارند.
رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان بیش از یک هزار سال در کنار یکدیگر زندگی سراسر وحدت، یکپارچگی و محبت داشته اند که این امر توسعه منطقه و زندگی سعادت بخش را برای آنان تضمین می کند.
وی با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان مرزدار حوزه فرهنگی و مرزدار اقلیمی هستند گفت: مردم این دیار با برخورداری از صفات بارز و شایسته نظیر دلدادگی به خداوند و ارزش های الهی همواره به بهترین نحو کرامت انسانی را به نمایش گذاشتند.
رئیس قوه قضاییه بخشش مال، آبرو و جان را از جلوه های کرامت برشمرد و افزود: شهدا با بخشیدن جان خود زیباترین نوع کرامت را به نمایش گذاشته اند.
وی از مردم مرزدار و نیروهای نظامی سیستان و بلوچستان در دفاع از تمامیت ارضی کشور قدردانی کرد.