کنگره بین المللی “تازه‌های سرطان‌های شایع دستگاه گوارش” از امروز به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گرگان آغاز به کار کرد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا، دبیر اجرایی این کنگره در جمع خبرنگاران با اشاره به شرکت بیش از ۲۵۰ نفر در کنگره، اظهار کرد: در این کنگره بیش از ۱۵ نفر از افراد برجسته در زمینه تحقیقات سرطان‌های دستگاه گوارش از ۴ کشور دنیا حضور دارند.
دکتر محمد نعیمی با اشاره به ارائه ۴۰ نفر از اندیشمندان سراسر کشور در این کنگره، گفت: در این سه روز یافته‌های جدید مربوط به کنترل سرطان‌های دستگاه گوارش اعم از سرطان معده، مری و روده بزرگ ارائه خواهد شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه سرطان دستگاه‌های گوارش از سرطان‌های شایع در استان گلستان است، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر با بهبود وضعیت زندگی مردم، خوشبختانه بروز سرطان مری در این منطقه نسبت به ۴۰-۵۰ سال گذشته، حدود دو سوم کاهش پیدا کرده است.
نعیمی بیان کرد: با اصلاح نوع رژیم تغذیه و نگهداری مواد غذایی و عادات زندگی می‌توان بسیاری از سرطان‌های دستگاه گوارش را کنترل کرد.
دبیر اجرایی کنگره تصریح کرد: اگر آموزش‌های کافی به مردم و ارائه دهندگان خدمات پزشکی داده شود، در بسیاری از موارد با تشخیص زودرس علائم هشدار دهنده در نزد بیمار می‌توان سرطان را کاملاً درمان کرد.