مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: تامین زیرساخت‌های لازم و فراهم کردن فرصت‌هایی برای سرمایه گذاران در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا ، حسن رمضانی، امروز ۱۱ اردیبهشت، در نخستین همایش بین‌المللی گردشگری بیابان لوت اظهار کرد: بخشی از قدیمی‌ترین و دیرپاترین تمدن‌ها در فلات ایران، در بیابان و حاشیه بیابان شکل گرفته است.
وی افزود: ساکنان بیابان از دیرباز به مدد تفکر و با تحمل رنج‌ها توانسته‌اند این طبیعت ظاهراً خشن را رام خود سازند و توجه به جنبه‌های مختلف حیات انسانی در مناطق بیابانی و کویری می‌تواند موضوع مطالعات متعددی در حوزه مردم شناسی، انسان شناسی و موضوعاتی از این دست باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: شواهد تمدنی طولانی و جنبه‌های بی‌بدیل مردم شناسی و جذابیت‌های طبیعی موجود بیابان یکی از مقاصد مهم گردشگری است.
رمضانی ادامه داد: تامین زیرساخت‌های لازم و فراهم کردن فرصت‌هایی برای سرمایه گذاران در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.
وی با تاکید بر برگزاری این همایش در سال‌های آتی، یادآور شد: دولت ایران با آگاهی و اهمیت بیابان آن را به عنوان اولین اثر طبیعی واجد ارزش به مجامع جهانی معرفی کرد و بیابان لوت در فهرست میراث طبیعی یونسکو به ثبت رسید.