فرماندار شهرستان اسکو گفت: نهمین دوره جشنواره برداشت گل محمدی شهرستان اسکو ۱۳ تیرماه در روستای هدف گردشگری عنصرود برگزار می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار به تقل از مهر، بابک رضی منش عصر امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری جشنواره گل محمدی اظهار داشت: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه به گردشگران داخلی و خارجی، توسعه سطح زیر کشت باغات گل و گیاهان دارویی، ایجاد ظرفیت‌های جدید جهت توسعه سرمایه گذاری در دو بخش کشاورزی و گردشگری و نهایتاً اشتغالزایی در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره گل محمدی کمک خواهد کرد تا ظرفیت‌های کمی و کیفی منطقه در دو حوزه کشاورزی و گردشگری ارتقا یابد و زمینه برای ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی و استقرار صنایع تبدیلی در این حوزه فراهم شود.

فرماندار شهرستان اسکو در ادامه با اشاره به تفاوت جشنواره امسال با دوره‌های گذشته ابراز کرد: هدف ما برگزاری باشکوه‌تر این جشنواره در سال جاری است چرا که مقدمات ثبت ملی این جشنواره فراهم شده و در حال برنامه ریزی جهت ثبت ملی این جشنواره شهرستانی هستیم.

رضی منش دیگر اهداف برگزاری جشنواره را برشمرد و خاطرنشان کرد: آشنایی هرچه بیشتر سرمایه گذاران با مزیت‌های اقتصادی منطقه، تشویق کشاورزان به توسعه سطح زیر کشت گل محمدی به دلیل نیاز آبی کمتر و امکان کشت در شیب‌های تند، دستیابی به تکنولوژی فرآوری مشتقات عصاره گل محمدی و گیاهان دارویی و استقرار تکنولوژی جایگزین برای گلاب گیری سنتی از دیگر اهداف مهم جشنواره گل محمدی است.

وی در پایان این جشنواره را جشنواره‌ای شهرستانی دانست و گفت: با توجه به این که این جشنواره دو محور اصلی اقتصاد شهرستان یعنی گردشگری و کشاورزی را در بر می‌گیرد، کلیه دستگاه‌های اجرایی شهرستان از جمله بخشداری‌ها، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط در برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن مشارکت خواهند داشت.

گفتنی است نهمین دوره جشنواره شهرستانی گل محمدی ۱۳ تیرماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در روستای گردشگری عنصرود برگزار می‌شود و علاوه بر تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان این عرصه، نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی، هنری و صنایع دستی نیز در آن برگزار خواهد شد.