همزمان با ایام شهادت بنیانگذار فقه جعفری حضرت امام جعفر صادق (ع) ، استان چهارمحال وبختیاری میزبان ۲ شهید تازه تفحص شده و ۴ شهید گمنام است.
به گزارش جارچی اخبار از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مراسم استقبال از ۴ شهید گمنام و ۲ شهید تازه تفحص شده روز جمعه ساعت ۷ عصر در پلیس راه شهرکرد با حضور مردم همیشه در صحنه استان برگزار خواهد شد.
مراسم شبی با شهدا نیز بعد از نماز مغرب و عشا در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) شهرکرد به همین مناسبت برگزار می‌شود.
مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر این شهدا روز شنبه ۸ تیر همزمان با سالروز شهادت بنیانگذار فقه جعفری حضرت امام جعفر صادق (ع) ساعت ۹ صبح از محل امام زادگان دو خاتون به سمت میدان ۱۲ محرم انجام و پیکر شهید “رشید رضایی جوانمردی” جهت خاکسپاری به لردگان و پیکر شهید “سید حسن سیدین” نیز به بروجن منتقل می‌شود.
پیکر ۲ شهید گمنام دیگر به روستای شوراب صغیر از توابع شهرستان سامان، پیکر یک شهید گمنام در آموزشکده فنی دختران جونقان از توابع شهرستان فارسان و پیکر یک شهید دیگر نیز به آموزشکده فنی حرفه ای دختران شهرکرد منتقل خواهد شد.
شهید رشید رضایی جوانمردی ۱۶ فروردین ۱۳۴۵ در روستای جوانمردی از توابع شهرستان لردگان متولد و به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و در ۲۱ تیر ۱۳۶۷ در شرهانی توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید، اثری از پیکر مطهر این شهید به دست نیامد تا اکنون که به عنوان شهید تفحص شده به استان رجعت و عطر و بوی معنوی را با خود میهمان شهر ما خواهد کرد.
شهید سید حسن سیدین ۳ شهریور ۱۳۴۴ در بروجن متولد و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت، در ۲۴ تیر ۱۳۶۱ در شرق بصره عراق به شهادت رسید اثری از پیکر مطهر این شهید به دست نیامد تا اکنون که به عنوان شهید تفحص شده به استان رجعت و بوی کربلایی‌اش استان را عطرآگین خواهد کرد.